Opera'nın tarayıcısına entegre ettiği yapay zeka aracı Aria'dan kısa sürede büyük başarı
Web tarayıcı pazarının önemli isimlerinden biri olan Opera, dahili yapay zeka aracı Aria'nın önemli bir sınırı aştığını duyurdu.
Opera, tarayıcısına entegre ettiği AI aracı Aria’nın yayımlanmasından bu yana bir milyon kullanıcıyı aştığını duyurdu. Şirket, AI aracını Mayıs ayında yayımlamıştı ve Haziran ayında tüm Android kullanıcılarının kullanımına sundu.
Aria için Opera, yerleşik bir dil modeli kullanmak yerine, GPT teknolojisinden yararlanmak için OpenAI ile işbirliği yaptı. Eğer hatırlatmak gerekirse, GPT, ChatGPT tarafından kullanılan modeldir ve büyük ölçüde üretken yapay zeka devrimini başlatan dil modeli olarak görülür.
Aria’nın kullanımının artması hakkında yorum yapan Opera eş CEO’su Lin Song, yaptığı açıklamada “Aria’nın ilk benimsenmesi ne kadar cesaret verici olsa da, kullanıcıların yapay zeka aracıyla erken etkileşimlerinin kalitesinden de aynı derecede memnunuz. Oturum başına artan arama ve sayfa görüntüleme sayısıyla birlikte harcanan toplam sürenin de arttığını görüyoruz” dedi ve devam etti: “Hala ilk günler olsa da, kullanıcılarımızın Aria deneyimini bizim kadar sevmesi beni çok heyecanlandırıyor. Tüm masaüstü kullanıcı tabanımızı Opera One’a yükseltirken ve yerel tarayıcı AI’mizi yakında Opera GX’e ve iOS için Opera’ya getirerek tüm büyük platformlarda kullanılabilir hale getirirken, daha fazla kullanıcımızın Aria’yı kendileri denemesini sabırsızlıkla bekliyorum.”
Aria, GPT dil modelini kullansa da ChatGPT’ye göre birkaç avantajı bulunuyor. Bunların ilki, doğrudan tarayıcının içine yerleştirilmiş olmasından dolayı, özellikle Android’de ChatGPT web sitesinden daha yerel bir deneyim sunması. Ayrıca, size sağladığı sonuçları geliştirmek için web’den bilgi alabiliyor.
Opera, diğer tarayıcılar kadar pazar payına sahip olmasa da, şirketin Microsoft ve Bing Chat gibi benzerleri ile rekabet etme çabalarının iyi bir şekilde devam ettiği söylenebilir.