Ofissiz Çalışma Modeli Hayata Geçiyor!
AloTech'in "Sen neredeysen AloTech orada mottosu" ile hayata geçirdiği ofissiz çalışma modeli çalışanlara istedikleri yerden çalışma özgürlüğü sunuyor.
Müşterilerine çağrı merkezi hizmeti sunmak isteyen işletmelere
tüm çağrı merkezi fonksiyonlarını internet üzerinden "hizmet"
olarak sunan AloTech, özgürlükçü ve güvene dayalı stratejiyle
ofissiz çalışma modelini hayata geçirdi. Çalışanların diledikleri
yerden çalışmalarını mümkün kılan ve çalışma saatleri yerine
verimlilik odaklı bir yaklaşım izleyen AloTech, uzun süren
araştırmalar ve yapılan analizler ile sürekli ofissiz çalışma
modeline geçiş yaptı. Sahip olduğu teknolojik bilgi birikimi
ve zaten hazır olan altyapısı sayesinde başarılı bir geçiş
süreci sağlayan AloTech, Türkiye'de sürekli
ofissiz çalışma imkanı sunan öncü şirketler arasında yer
aldı.
Çalışanlarını kendi sorumlulukları dahilinde işlerini yapmalarını ve zamanlarını kendilerine göre özgürce ayarlayabilmelerini destekleyen, yapılan işin kalitesine göre değerlendirmelerin yapıldığı bu yeni bir model ile ilerleyen AloTech'in ofissiz çalışma kararı sonrası İstanbul'dan farklı şehirlerde çalışmayı tercih eden birçok personeli de bulunuyor. Ankara, Aydın, Muğla, Adana, Bilecik, Konya, Çanakkale, Bursa, Antalya, Antakya, Kırklareli, Balıkesir, Kahramanmaraş, Yalova, Kocaeli, Malatya, Tekirdağ, Kütahya, Eskişehir, Niğde ve Gaziantep olmak üzere İstanbul'dan ayrılarak Türkiye'nin pek çok farklı ilinde çalışmalarını yürütmeye başlayan çalışanlar, özgür çalışma ortamının ayrıcalığını yaşıyor.
Kovid-19 pandemisi nedeniyle hem mevcut müşterilerine hem de 50'yi aşkın yeni kurumsal müşterisine daha hızlı ve iyi hizmet sunabilmek amacıyla çalışan sayısını da yüzde 15 artıran AloTech, bu özgürlükçü ve güvene dayalı yürüttüğü çalışma yöntemi ile ciddi bir verimlilik de sağladı.
Çalışanlar yolda geçen zamanlarını artık ailelerine, sevdiklerine ve hobilerine ayırabiliyor
Hayata geçirdikleri bu yeni çalışma modeliyle ilgili
değerlendirmede bulunan AloTech İK Müdürü Eda Nergis
Şahin, "Dijital teknolojilerin gücünü kullanarak
uyguladığımız ofissiz çalışma modelimizi yeni jenerasyonu
kucaklayabilmek, gerekli özgürlüğü sunabilmek için hayata geçirdik,
böylelikle zaman kaybettiren, verim düşüren unsurları ortadan
kaldırmayı hedefledik. Yolda geçen zamanlarını sevdikleri hobilere
ayırabilen çalışanlarımız ayrıca aileleri ve sevdikleri ile daha
fazla zaman geçirerek hayat kalitelerini de artırıyor. Böylece
motivasyonları ve verimlilikleri de artıyor. Bu bağlamda
çalışanlarımızı 09.00 - 17.00 çalışma saatleri ile
değerlendiren bir yaklaşım yerine kendilerini özgür bıraktığımız
bir strateji uyguluyoruz. Bizim için uzaktan çalışmak demek her
zaman evden çalışmak anlamına da gelmiyor. Çalışanlarımız sahilde
veya bahçede kısacası kendilerini nerede daha verimli ve üretken
hissediyorlarsa orada çalışmakta tamamen serbest. Hatta bu konuda
çalışanlarımızı teşvik de ediyoruz." dedi.
"Ben neredeysem AloTech orada" mottosu ile her yerde çalışanının yanında
Tüm bunları yaparken online eğitimlerle, haftalık video konferans toplantıları ve anketlerle ile çalışanlarının durumunu, duygu ve düşüncelerini de takip ettiklerini ifade eden Şahin, "'Ben neredeysem AloTech orada' mottosu ile içeriğinde teknolojiden kişisel gelişime kadar motivasyon araçlarının olduğu çalışma kitleriyle de çalışanlarımıza destek oluyor, online eğitimlerle onların kariyer yolcuklarında yanında yer alıyoruz. Bunun yanı sıra Kovid-19 nedeniyle şu an ertelediğimiz Happy-Hour etkinliklerimiz, konferanslarımız, şehir içi veya şehir dışı toplu gezi organizasyonlarımız gibi sosyal faaliyetlerimizi de pandeminin sonra ermesi sonrasında ofissiz çalışma modelimizde de devam ettirecek, çalışanlarımızın motivasyonunu ve mutluluğunu sürekli artıracak sürprizlerimize devam edeceğiz. Yaptığımız anketlerde çalışanlarımızın bu çalışma yöntemini çok etkili olarak değerlendirmesi de bizler için ayrı bir mutluluk kaynağı oldu," şeklinde konuştu.
İsteyenler ofisten de çalışabiliyor
Ofiste çalışmaya devam etmek isteyenler için de gerekli
düzenlemeleri yaptıklarını belirten Şahin, "Ofis dışında çalışmak
yerine ofiste çalışmanın kendileri için daha verimli olduğunu
düşünen çalışanlarımızın da isteklerini dikkate alıyoruz. Bu
nedenle ekip toplantılarının yanı sıra uzaktan çalışmayı tercih
etmeyenler veya evinde çalışma ortamı olmayanlar için ofisimizin
belirli bölümlerini açık bıraktık. Bununla birlikte ofisimizin
büyük kısmını aktivite alanları ve iletişimi artırma amaçlı
kullanacağız. Müzikle uğraşanlar için bir sahnemiz ve sosyalleşme
için ortak bir sohbet ve oyun alanımız bulunuyor. Ana amacımız
ofisimizi düzenli çalışma ortamından çok ekip iletişimini artırmak
ve keyifli bir ortam sağlanması amacı ile kullanmak."
dedi.
İşe alımlar da online ortamda yapılıyor
İşe alım süreçlerini de online ortamda gerçekleştirmeye başladıklarını ifade eden Şahin, şunları söyledi: "Yeni çalışma modelimizde staj ve işe alım mülakatlarını da artık online yapıyoruz. Bu tür mülakatların daha verimli olduğunu gözlemledik. Görüşmelerimizi tüm olumsuz çevresel faktörleri ortadan kaldırarak, daha verimli ve daha odaklı şekilde online platform üzerinden gerçekleştiriyor olmamız bunun başlıca nedeni. Adayların hazır olmaları, ortamın rahatlığından dolayı özgüvenleri, trafik gibi stres unsurlarına maruz kalmadıklarından yansıttıkları pozitiflik en dikkat çeken durumlar oldu. Ayrıca hem mevcut müşterilerimizin hem de altyapımızı yeni kullanmaya başlayan 50'yi aşkın yeni kurumsal müşterimizin ihtiyaçlarını hızla karşılamak ve Kovid-19 sürecinde onlara destek olmak amacıyla çalışan sayımızı da yüzde 15'in üzerinde artırdık. Bu yıl da aktif arayışlarımızla çalışan sayımızı daha da artırmayı hedefliyoruz."