Nokia'dan resmi açıklama geldi!
Nokia, dünya genelinde yanlış anlaşıldığını düşündüğü bu konuda resmi bir açıklama yaptı. İçeride...
Nokia'nın mobil uygulama ve medya mağazası Ovi'nin yeni bir isme devredileceğinden bu haberimizde sizlere bahsetmiştik. Konuyla ilgili yanlış anlaşıldığını düşünen Nokia tarafından ise resmi açıklama geldi. Aynen yayınlıyoruz:
Ovi markası yerini Nokia'ya bırakıyor. "Ovi servisleri" 2012'ye kadar sürmesi beklenen dönem sonunda "Nokia servisleri" adını alacak.
Ovi servisleri 2012'ye kadar sürmesi beklenen bir geçiş döneminin sonunda Nokia servisleri olarak adlandırılacak. Ovi şemsiyesi altındaki her servis, yol haritasında planlanan bir değişiklik olmaksınız yalnızca Nokia markası adı altında toplanacak.
Sadece bir isim değişikliğini kapsayan karar çerçevesinde servislerin içerikleri önceden planlandığı gibi devam edecek. Cihazlarının yazılımları, basılı materyaller, online medya veya reklam mecraları gibi yerlerde de Ovi kelimesinin yerini Nokia alacak. Geçiş süreci kesintisiz ve akıcı bir şekilde gerçekleşecek.
Nokia İdari Başkan Yardımcısı ve Pazarlamadan Sorumlu Müdürü Jerri DeVard değişimi şöyle açıklıyor: "Servis markamızı Ovi'den Nokia'ya dönüştürmeye karar verdik. Hizmetler kimliğimizi iki yerine tek marka altında birleştirerek güçlü Nokia markasını daha da pekiştireceğiz ve marka mimarimizi bütünleştireceğiz. Öte yandan hem ortaklarımız hem tüketicilerimiz için etkileyici fırsatlar ve deneyimler sunmaya devam edeceğiz."
Dönüşüm Temmuz'da başlıyor
Ovi'den Nokia'ya dönüşüm bu yılın Temmuz ayında başlayacak. Dönüşümün tüm ülkeler ve servisler çapında 2012 sonu itibariyle tamamlanmış olması planlanıyor. Bu yılın ileriki dönemlerinde yeni bir Nokia akıllı telefon ya da cep telefonu alacak olanlar, aldıkları ürün içerisindeki servisler üzerinde yeni markayı görmeye başlayacak. Ancak halihazırda Nokia cep telefonu olanlarsa yeni markayı gelecekteki yazılım güncellemelerinde görecekler.
Jerri DeVard şöyle devam ediyor: "Bu kararın nedenleri arasında, Nokia'nın dünya çapında tanınmış ve çok sevilen bir marka olması yer alıyor. Mobil deneyimlerimiz cihazlarımızla sıkı sıkıya bütünleşmiş durumda, artık bir farklılaşma yok. Mesela tüketiciler en iyi navigasyon deneyimini istiyorlarsa, bu konuda bir Nokia'ya güvenebileceklerini biliyorlar. Son birkaç yılda bir yandan ilerlerken misyonumuz aynı kaldı: Etkileyici ve bütünleşik mobil hizmetler ve çığır açan yeni nesil teknolojiler sunma çalışmalarımıza devam edeceğiz."