Nissan'ın efsanevi modeli R32 Skyline da elektriklendi
Nissan, hiçbir şeyin eski bir klasik kadar heyecan verici olmadığını göstermek için ikonik R32 Skyline modelini kusursuz bir şekilde elektriklendirdi!
Görünüşe göre Nissan, elektrikli motorlara geçiş konusunda ne kadar kararlı olduğunu bir kez daha göstermek istiyor. Japon otomobil üreticisinin muhtemelen en ikonik otomobili olan R32 Skyline GT-R’ı elektriklendirme çabası bunun en güzel kanıtı olarak gösterilebilir. Çok satan Gran Turismo serisinin vazgeçilmezi olan performans makinesinin 2.6 litrelik çift turbolu motorunun yerini, her bir aksı çalıştıran bir çift 160 kW’lık elektrik motoru alıyor.
Nissan EV motor mühendisi Ryozo Hiraku, bu kararın çok sayıda internet forumunda tepki alabileceğinin farkında olduğunu, ancak “R32 GT-R’nin çekiciliğini taklit ederek gelecek nesillerin de bunu deneyimlemesinin önemli olduğunu” söylüyor. Kısacası Hiraku, modern elektrikli araçların, Skyline gibi klasik araçların sürüşünü keyifli kılan özelliklerden yoksun olduğunu kabul ediyor ama en azından bazı efsanevi araçların geleceğe taşınmasının ve benzer bir deneyim sunmasının mümkün olabileceğini vurguluyor.
Ayrıca, Nissan dahil olmak üzere çoğu geleneksel otomobil üreticisinin tamamen elektrikli bir geleceğe yönelmesi nedeniyle, personelin ikonik içten yanmalı motorlu araçları kurtarmayı hedefleyen projelere yönelmesi yakında mümkün olmayabilir ve böyle bir proje için gereken kaynaklar ortadan kalkabilir.
Ekibin, R32 GT-R’yi elektriklendirme projesinin oldukça detaylı ve ciddi bir girişim olduğu görülebiliyor. 90’lı yılların spor otomobili tamamen parçalarına ayrıldıktan sonra, ekip her bir parçanın 3 boyutlu tasarımlarını oluşturdu. Ayrıca, ekip üyeleri orijinal aracın motor sesini dikkatlice sentezlediler ve sesi kabine yansıtarak daha içgüdüsel bir sürüş deneyimi yarattılar.
Bunun yanı sıra, vites değiştirme kulakçıklarına monte edilmiş vites değiştirme mantığına programlanmış, uygun mekanik şanzımanla vites yükseltirken veya düşürürken yaşanan mekanik sarsıntıları taklit eden Hyundai Ioniq 5 N benzeri bir “vites şoku” da oluşturdular.
Arka koltuklar sökülerek Leaf Nismo akü takımının ihtiyaç duyduğu alan açıldı ve orijinale göre 367 kg daha ağır olan aracın durdurma gücünü artırmak için R35 GT-R’den alınan daha büyük frenler ve rotorlar eklendi. Bütün bu değişiklere uyum sağlaması için, 16 inçlik jantlar da 18 inçlik özel jantlarla değiştirildi.
Kısacası, Ryozo Hiraku’nun liderliğindeki ekip giderek elektriklenen otomobil dünyasında R32 GT-R gibi otomobillerin mirasını gelecek nesiller için “korumayı” amaçlayan büyük bir girişim tamamlanmış oldu. Ne yazık ki Hiraku, bu tür projelerin otomobil mirasını korumak için önemli olmalarına rağmen bu dönüşüm kitinin ticarileştirilmesinin planlanmadığını, ancak koruma çalışmaları için önemli bir seçenek olabileceğini belirtiyor.