Netflix, Yeni Habere Göre Çok Farklı Bir Alana Giriş Yapmaya Hazırlanıyor
Yeni bir habere göre ünlü akış hizmeti Netflix, kendi oyunlarını sunmak için hazırlık yapıyor.
COVID-19 salgının hafiflemesi ile birlikte abone
sayısındaki artışın yavaşlaması ve Disney, HBO, Apple ve diğerler
isimlerin yeni yayın hizmetlerinin artan rekabetiyle karşılaşan
Netflix, The Information'ın yeni bir haberine göre
gözünü video oyunlarına dikmiş durumda. Haberde şirketin oyun
endüstrisinden çok sayıda yöneticiyle görüştüğü ve akış devinin
içinde yeni bir oyun bölümünü yönetecek birini aradığı
belirtiliyor. Haber, Netflix'in kendi şirket içi
stüdyosunu kurmayı mı yoksa üçüncü partiler
tarafından yapılmış video oyunlarını yayınlamayı mı istediğinden
bahsedilmiyor.
Ayrıca, şirketin indirilebilir oyunlar sunmayı mı yoksa büyüyen oyun akışı kategorisinde Microsoft'un Project xCloud'ı, Amazon'un Luna'sı ve Google'ın Stadia'sı ile rekabet etmeyi mi planladığını da henüz bilinmiyor.
En büyük ihtimal Netflix'in, Apple Arcade
veya Xbox Game Pass'e benzer bir şekilde
müşterilerine bir oyun paketi sunacak bir abonelik hizmeti için
çalışıyor olması. Dahası, şirketin para kazanma yolu olarak
reklamları reddettiği de biliniyor.
Bir Netflix sözcüsünün Polygon'a yaptığı açıklama şu şekilde: "Üyelerimiz içeriğimizin çeşitliliğine ve kalitesine değer veriyor. Dizilerden belgesellere, filme, yerel dilde orijinallere ve realite TV'ye kadar tekliflerimizi bu yüzden sürekli olarak genişletiyoruz. Üyeler ayrıca Bandersnatch ve You v. Wild gibi etkileşimli şovlar veya Stranger Things, La Casa de Papel ve To All the Boys dizilerini temel alan oyunlar aracılığıyla sevdikleri hikayelerle daha doğrudan etkileşim kurmanın keyfini çıkarıyor. Bu nedenle, etkileşimli eğlenceyle daha fazlasını yapmaktan heyecan duyuyoruz."
2019'da Netflix CEO'su Reed Hastings, Fortnite gibi büyük oyunların cazibesini kabul etmiş ve "Fortnite ile HBO'dan daha çok rekabet ediyoruz (ve kaybediyoruz)" diyerek şirketin gözünü uzun süredir oyunlara çevirmiş olabileceğini göstermişti.