Netflix'in, hizmete uzun süredir abone olanları elinde tutmakta zorlandığı ortaya çıktı
Netflix'in abone kaybı zaten şirket için yeterince can sıkıcıyken, bir can sıkıcı haber de uzun süredir abone olan müşterilerinden geldi...
The Information'ın haberine göre, uzun süredir Netflix abonesi olanların aboneliklerini iptal etme oranı oldukça yüksek. Haber kaynağı tarafından incelenen veriler, 2022'nin ilk çeyreğindeki iptallerin yüzde 13'ünün üç yıldan uzun süredir hizmette olan abonelerden oluştuğunu gösteriyor.
The Information, bu verileri, akış aboneliklerini anonim olarak paylaşan 5 milyon kişiden veri toplayan bir analitik firması olan Antenna'dan aldığını söylüyor. Veriler, genel iptallerin son beş çeyrekteki 2,5 milyon iptale göre artarak son çeyrekte 3,6 milyon kişiye ulaştığını gösteriyor.
The Information, genel olarak iptallerin sayısı artarken, yeni kullanıcıların bunların daha küçük bir kısmını oluşturduğunu bildiriyor ve bu da Netflix'in kullanıcıları daha uzun süre tutmakta zorlandığının bir başka göstergesi olarak karşımıza çıkıyor. 2021'in ikinci çeyreğinde, iptallerin yüzde 70'ini platforma bir yıldan daha kısa bir süre için abone olan kişiler oluştururken, uzun süreli aboneler yüzde 6'sını oluşturuyordu. Son çeyrekte ise iptallerin yüzde 60'ı yeni aboneler tarafından yapıldı.
Yıllar boyunca yapılan tüm fiyat artışlarından sonra, Hulu gibi diğer hizmetlerden daha ucuz, reklam destekli planlarla karşılaştırıldığında, Netflix'in fiyatının varsayılan abonelik aralığının dışına çıktığı ve “üye olduğumu bile unuttum” aralığının dışında kaldığı söylenebilir.
Netflix, 2022'ye zorlu bir başlangıç yaptı. İlk çeyrekte, akış devi 200.000 abone kaybı ile 10 yıldan beri ilk kez abone kaybettiğini belirtti. Ayrıca Netflix, 2022'nin ikinci çeyreğinde 2 milyon daha abone kaybetmeyi bekliyor. Hizmet, şu anda ABD ve Kanada'da toplam 74,58 milyon aboneye sahip.
Netflix'in dalgalanan abone sayısını etkileyen bir dizi farklı faktör bulunuyor. Mart ayında Netflix, Ukrayna'daki savaşı nedeniyle Rusya'daki hizmetlerini askıya aldı ve ülkedeki yaklaşık bir milyon aboneyi kaybetti. Daha sonra tüm abonelik katmanlarında fiyatı yükselterek dünya genelinde tepki topladı.
Küresel olarak fiyatlarının çok yükseldiği ve platformun çalışanlara bu yıl içinde daha ucuz, reklam destekli bir plan başlatmayı planladığını söylediği düşünülürse, önümüzdeki yıl içinde Netflix'te bazı değişiklikler göreceğimize emin olabiliriz.
Paylaşılan şifreler konusunu da daha ciddi bir şekilde ele alan hizmet, şu anda Şili, Kosta Rika ve Peru'da abonelerin hizmeti evlerinin dışında kullanan herkes için daha düşük bir fiyata "alt hesaplar" eklemesine olanak tanıyan bir özelliği test ediyor. Netflix ayrıca canlı yayın desteği üzerinde de çalışıyor. Bu değişikliklerin Disney Plus gibi dişli rakiplerine karşı yeterli olup olmayacağını ise zaman gösterecek.