Netflix, geleneksel TV'nin sonunu bekliyor...
Netflix, geleneksel TV'nin sonunu bekliyor...
Görünene göre Netflix normal TV’nin ortadan kalkmasını istiyor. CEO Reed Hasting, 8 yılı aşkın bir süredir TV’nin yok olması gerektiğine yönelik konuşmalarını sürdürüyordu ve yeni yatırımcı görüşmesinde bir kez daha bu inancını belirterek geleneksel TV “5 ile 10 yıl içinde” yok olacağından dolayı Netflix’in harika bir konumda bulunduğunu söyledi.
Tabi ki Hastings’in bu düşüncesi için finansal bir sebep olduğunu da söyleyebiliriz. Dünya’nın en büyük akış hizmeti sağlayıcısının en büyük rakiplerinden biri, anteni olan herhangi bir TV’ye yayınlarını sunan ücretsiz akış kanalları olduğunu söyleyebiliriz. Geleneksel TV seçeneklerinin ortadan kalkması, günlük olarak TV’lerde gördüğümüz pek çok farklı programın Netflix’e (ve benzer akış hizmeti rakiplerine) geçmesi anlamına gelecektir.
Şirketin 2022 Q2 gelir duyurusuna göre, geçtiğimiz üç ay içerisinde ABD ve Kanada’da 1,3 milyon üye kaybedildi. Dünya genelinde 220 milyon ücretli müşterisi ile hizmetin ulaşabileceği hemen herkese ulaştığını söyleyebiliriz. Bu yüzden hizmet, reklam destekli üyelik seviyesi gibi çeşitli girişimlerle üye sayısını arttırmaya ve hesap paylaşımını engelleyeceğini umduğu uygulamalarla gelirini desteklemeye çalışıyor. Ancak genel olarak ulaşabileceğiniz hemen herkese ulaştığınızda, en fazla üye sayısını rakiplerinizden birinin (yani TV, YouTube, TikTok ve benzeri) daha kötü bir konuma gerilemesi ile kazanacağınızdan emin olabilirsiniz. Bu yüzden Hastings’in TV’nin sonunu öngörmesi şaşırtıcı değil.
TV izleyicilerinin sayısının her geçen yıl azaldığından emin olabiliriz. 2010’lu yıllarda kablolu TV gibi seçenekler üzerindeki orijinal içeriklerin sayısının artması ile beraber piyasa parçalara ayrıldı ve geleneksel TV yayını kanallarının gücü azaldı. Ancak geleneksel TV kanallarının tamamen ücretsiz olması, başka bir deyiş ile idare edecek bir internet hizmetinin üzerine bir de ayrı bir üyelik ücreti ödemenizin gerekmemesi çok büyük bir avantaj sağlıyor. Ayrıca akış hizmetlerinin en çok izlenen ve sabit bir şekilde başarı gösteren içeriklerine baktığımızda, The Office, Friends, Grey’s Anatomy ve gençlik dramaları gibi ilk olarak TV’de karşılaştığımız pek çok farklı diziyi görüyoruz.
Ayrıca ATSC 3.0 ile beraber TV yayınlarının büyük bir güncelleme alması bekleniyor. Bu yeni standardın kullanıma girmesi aşırı yavaş bir şekilde gerçekleşmiş olsa da, akış hizmetlerinin özel ücretler istediği pek çok kalite güncellemesini televizyonlara getirmesi bekleniyor. ATSC 3.0 standardı; 4K, 120fps, geniş renk gamı ve HDR desteğine sahip…