Netbook'lar kime hitap ediyor?
Intel açıkladı: Netbook satışlarımızda artış kaydediyoruz. Peki bu ürünleri kimler tercih ediyor?
Dünyanın bir numaralı işlemci üreticisi Intel mikro işlemci üretiminde Atom sayesinde geniş bir yere sahip. Fakat firmanın geleceğe dair beklentileri, sahip olduğu piyasanın akıbeti hakkında olumlu işaretler içermiyor.
Netbook piyasasının yavaş yavaş potansiyelini kaybettiği ve bu pazarın ilk kez bilgisayar almayı tercih edenler tarafından seçenek olarak görülmediği yapılan araştırmaya göre ortaya çıkıyor.
"İnsanlar ilk kişisel bilgisayarlarını alırken netbookları tercih etmiyor. Genellikle güzel bir performans sağlamak istiyorlar ve uzun emekler sonucu kazandıkları parayı ilk önce evlerine bir bilgisayar almak için harcıyor." sözleri bir Intel yetkilisi olan Sean Maloney tarafından bu duruma ışık tutuyor.
Maloney netbook piyasasında esen rüzgârların pekte değişmeyeceğini çünkü zaten netbookların genelde bir veya iki bilgisayar sahibi kişiler tarafından 7-11 yaş arası çocukları için satın aldıklarını belirtiyor. Bunu teşvik eden bir uygulamanında Disney tarafından gerçekleştirildiğini hatırlatmamızda yarar var. Netbook tasarımı Disney karakterler ile donatılmış ve işletim sistemi üzerinde de Disney imzalı bir yazılım mevcut.
Yılın ilk çeyreğinde %65'lik bir satış artışı kaydeden Intel yaklaşık olarak 362 milyon dolarlık kâr etti. Fakat Avrupa Birliği'nin, Intel'in omuzlarına büyük bir yük bindirmesi netbook piyasasındaki başarısını gölgelendirmeye yetti.
Netbook fiyatlarının uygun olmasının satışlarını arttığını belirten Intel yetkilileri Hindistan ve Brezilya pazarındaki gelişmeleri de yakından takip ediyor.