Microsoft'un CoPilot'u, "sanal çalışanlar" olarak ofislere girecek
Microsoft, CoPilot ile artık bazı basit işleri yapabilecek sanal çalışanlar oluşturulabileceğini duyurdu. Bu sanal çalışanlar, gelen postaları kontrol edebilecek, veri girişi yapabilecek ve çalışanların normalde manuel olarak yapması gereken daha birçok görevi gerçekleştirebilecek.
Microsoft yakında işletmelerin ve geliştiricilerin sanal çalışanlar gibi çalışacak ve görevleri otomatik olarak yerine getirebilecek yapay zeka destekli Copilot'lar oluşturmasına olanak tanıyacak.
Şirketin açıkladığına göre Copilot, hiçbir şey yapmadan sorguları beklemek yerine, gelen postaları kontrol etmek ve çalışanların normalde manuel olarak yapması gereken daha birçok görevi veya veri girişini otomatikleştirmek gibi şeyler yapabilecek.
Microsoft'un iş uygulamaları ve platformlarından sorumlu kurumsal başkan yardımcısı Charles Lamanna, verdiği bir röportajda “Copilot'u sadece konuşmaya dayalı olmakla sınırlamanın Copilot'un bugün yapabileceklerini son derece kısıtladığını çok hızlı bir şekilde fark ettik. Birisi onunla sohbet edene kadar bekleyen bir Copilot'a sahip olmak yerine, Copilot'u daha proaktif hale getirebilir ve otomatik görevler üzerinde arka planda çalışabilmesini sağlayabiliriz" dedi.
Microsoft, Copilot Studio'da herkese açık bir ön izleme yayınlamadan önce çok küçük bir erken erişim test grubunda bu yeni özelliği test ediyor. İşletmeler, destek masası hizmet görevlerini, çalışanların işe alımını ve çok daha fazlasını gerçekleştirebilecek bir "Copilot temsilcisi" oluşturabilecek.
Bu Copilot temsilcileri, belirli olaylarla tetiklenecek ve bir işletmenin kendi verileriyle çalışacak. Microsoft, çalışanların işe alımı için çalışabilecek bir Copilot'u şu şekilde tanımlıyor: “Yeni bir işe alım yaptığınızı düşünün. Proaktif bir yardımcı pilot sizi karşılıyor, İK verileri üzerinde mantık yürütüyor ve sorularınızı yanıtlıyor, sizi arkadaşınızla tanıştırıyor, size eğitim ve son başvuru tarihlerini veriyor, formlar konusunda yardımcı oluyor ve ilk hafta toplantılarınızı ayarlıyor. Artık İK ve çalışanlar, yönetimle uğraşmadan normal görevlerine odaklanabiliyor.”
Bu tür bir otomasyon doğal olarak işten çıkarmalarla ilgili sorulara ve yapay zekanın bundan sonra nereye gideceğine dair korkulara yol açıyor. Ancak Lamanna, Copilot'un işleri tamamen değiştirmek yerine, veri girişi gibi işlerin tekrarlayan ve sıradan görevlerini ortadan kaldırabileceğini savunuyor.