Microsoft - Yahoo ikilisi Google'a karşı
MS ve Yahoo'nun uzun zamandır konuşulan ve merakla beklenen anlaşması tamamlandı! İşte detaylar...
Microsoft CEO'su Steve Ballmer ve Yahoo CEO'su Carole Bartz el sıkıştı. Microsoft ve Yahoo 10 yıllık bir internet arama anlaşması imzalayarak mızraklarını Google'a doğrulttular. Bununla birlikte henüz reklam işinde beklenen kapsamlı anlaşmayı yapmış değiller.
Yeni antlaşmaya göre Microsoft'un Bing arama motoru teknolojisi, Yahoo'nun sitelerindeki arama algoritmasının yerine geçecek. Yahoo iki şirket çin de premium arama sonucu reklamlarını satmakla sorumlu olacak. Microsoft da Yahoo'nun arama teknolojilerine erişim elde edecek ve Bing'i Yahoo'dan elde edeceği bazı teknolojilerle güçlendirecek.
Bu antlaşma Yahoo'nun işletme giderlerini düşürecek ve gelirlerini arttıracak. Yahoo gelirlerini 275 milyon dolar arttırırkenı ve masraflarını 200 milyon dolar düşürerek toplamda yıllık 475 milyon dolar daha fazla kazanacak.
Bununla birlikte umutları fazla yüksek olan bazı yatırımcılar hayal kırıklığına uğradı. Yatırımcıların hayali Yahoo'yu Microsoft'un satın almasıydı. Ancak Yahoo daha önce bu teklifi geri çevirmişti. Yatırımcılar hiç değilse reklam anlaşmasının sadece premium reklamlarda değil daha büyük çapta gerçekleşmesini bekliyordu. Bu yatırımcılara 10 yıllık bir arama ortaklığının küçük bir gelişme olmadığını hatırlatmakta fayda var.