Microsoft ve Yahoo bu sefer anlaşabilecek mi?
Microsoft, Yahoo'yu satın almak isteyince aralar bozulmuştu. Şimdi masada farklı bir seçenek var...
Microsoft'un Yahoo'yu satın alma teklifi daha önce 47.5 milyar doları görmüştü. Anlaşma sağlanamasa da yatırımcı Carl Icahn, Microsoft ve Yahoo arasında internet araması konusunda bir çalışma olmasını istiyor. Yahoo'nun yüzde 5 hissesine sahip olan ve yönetimde de yer alan Icahn, sağlanacak sinerjinin Yahoo'nun değerini çok daha yüksek değerlere taşıyacağını düşünüyor.
Microsoft arama motoru Bing'i hazırlamasına karşın Yahoo'yla ilişkiler ve görüşmeler sürüyor. Uzun zamandır görüşülen anlaşmaya belki de hiç bu kadar yaklaşılmamıştı. Elbette internet aramalarının önemi reklam gelirlerinden kaynaklanıyor. Google'ın aslan payını aldığı piyasada gücü olan herkesin gözü var.
Bu arada Microsoft'un Yahoo'yu satın alma teklifi geri çevrildikten sonra Yahoo'nun Google ile reklam konusunda anlaşmaya çalıştığını, ancak başarılı olamadığını da belirtelim. Yahoo, yaptığı işte tecrübeli ve başarılı olsa da ihtiyaç duyduğu şey büyük miktarda para. Piyasada bu işlerle ilgilenen ve ihtiyaç duyulan miktarı sağlayabilecek en muhtemel firma da tabii ki Microsoft. Google'la olan rekabet de Google'a karşı olan her türlü ortaklığın körükleyicisi oluyor.
Yahoo ve Microsoft yetkilileri resmi bir açıklama yapmayı reddetse de şimdilik ortaya çıkan bilgiler, Yahoo'nun işin reklam kısmını, Microsoft'un da arama motoru kısmını yürüteceği şeklinde. Geçtiğimiz aylarda Google'ın arama pazarındaki payı yüzde 65, Yahoo'nun payı yüzde 19.6 ve Microsoft'un payı da yüzde 8.4'tü. Bing'in aldığı olumlu yorumlar, şimdilik küçük pazar payına karşın, Bing'in geleceğini olumlu gösteriyor. Bu Microsoft'la anlaşırsa Yahoo'nun da işine gelecek.