Microsoft, üstüne düşeni yapıyor
Apple'ı can evinden vuran "Dizüstü avcıları"nın ikinci sürümünde neler mi değişti? Cevaplar burada.
Microsoft en son reklamıyla Apple'ın keyfini kaçırdığını görünce oldukça memnun olmuştu. Bu reklamda Apple'ın fiyatlarının pahalılığı vurgulanıyordu. "Dizüstü Avcıları" isimli reklamda özellikle Apple ürünlerinin 2000 dolarlık fiyat etiketine yapılan vurgu Apple'ın canını gerçekten yakmıştı.
Daha önce kusma reklamı gibi başarısız denemelerde bulunan Microsoft bu defa kullanıcıların hoşuna giden bir reklam yapmayı başarmıştı. Apple da reklamın sonucunda ürünlerinin özelliklerini geliştirmek ve fiyatları düşürmek zorunda kaldı. Fiyatlarını düşürdükten sonra da Microsoft'un bu reklamı hakkında şikayette bulundu.
Microsoft'un bu reklam rekabetinin temelinde 2006 yılında Apple'ın yürütüğü reklam kampanyalarından aldığı yaralar var. Windows'un program hatalarından, virüs yemesinden, uyumsuzluk sorunlarından, kısacası hiç de ergonomik olmadığından dem vuran bu reklamlar oldukça etkili olmuştu.
Microsoft şimdi reklamını sessiz sedasız değiştirdi. Yine de Apple'ın canını yaktığını bildiği için mutlu. Hala vurucu olan reklamda bu sefer fiyat etiketi yok. Ne yazık ki Lauren isimli güzel kız da yok. Anne çocuk dizüstü alışverişine çıkarlar, orijinal reklamda "Bu Mac 2000 dolar ve daha hiçbir şey eklemeden" denilen kısım, "Anlaşılan markaya çok para harcıyorsun" şeklinde değiştirildi.