Microsoft'tan tüketici dünyasında yeni sayfa
MS'ten, gelişen teknolojileri kullanarak tüketicinin yaşam stilini değiştirecek yeni yapılanma...
Bilişimin sağladığı olanaklarla insanların potansiyellerini hayata geçirmelerine yardımcı yazılımlar geliştiren Microsoft, şimdi de, hızla gelişen bilişim ve iletişim teknolojilerinden yararlanarak tüketicilerin yaşam stilini zenginleştirmeye odaklanıyor.
Microsoft'un küresel yapılanması içinde, aralarında Türkiye'nin de bulunduğu 22 ülkede oluşturulan Microsoft Tüketici ve İnternet Servisleri, tüketicilere yüksek katma değerli hizmetler sunacak. Microsoft'un yeni teknolojilerin yardımı ve PC, Mobil ve İnternet platformların sinerjisi ile yarattığı hizmetler tüketicinin günlük yaşamının ayrılmaz parçası haline gelecek.
Yeni kurulan Microsoft Tüketici ve İnternet Servisleri, Four Seasons Bosphorus'da düzenlenen bir basın toplantısı ile kamuoyuna tanıtıldı. Microsoft Türkiye Genel Müdürü Çağlayan Arkan ile Microsoft Tüketici ve İnternet Servisleri Türkiye Genel Müdürü Ebru Çapa'nın katıldığı toplantıda yeni yapılanma hakkında ayrıntılı bilgiler verildi.
Tüketicinin yeni yaşam stili
Gelişen teknolojilerin yarattığı yeni yaşam stiline odaklanan Microsoft Tüketici ve İnternet Servisleri, PC, mobil ve İnternet platformlarının sinerjilerinden yararlanarak yeni tüketici senaryoları yaratacak. Microsoft Tüketici ve İnternet Servisleri, medya ve online reklamcılık alanında, iş ortaklıkları ve güçlü bir ekosistem ile tüketiciye bire bir ve zengin deneyimler sunacak. Katma değerli tüketici hizmetleriyle pazarın büyümesini sağlayacak olan yeni oluşum yazılım, donanım, online servisler ve reklam kanallarında önemli değişiklikler yapacak.
Yaptığı konuşmada Microsoft Tüketici ve İnternet Servisleri'nin oluşturulmasında hedeflerinin tüketiciye şimdiye kadar görülmemiş, sınırsız bir deneyim yaşatmak olduğunu vurgulayan Microsoft Türkiye Genel Müdürü Çağlayan Arkan, sözlerine şöyle devam etti: "Son yıllarda önemli bir ekonomik performans ortaya koyan ve her yıl Türkiye ortalamasının üstünde büyüyen dinamik bir bilişim sektörüne sahip olan ülkemiz tüketici hizmetlerini yeni bir boyuta taşımaya hazırdır. Hızla gelişen bilişim altyapımız ve teknolojiyi yakından takip eden genç bir nüfus bu alanda en büyük avantajımızı oluşturuyor. Microsoft'un bu yeni yapılanması, Türkiye'de tüketici hizmetlerini dünya standartlarına taşırken, pazarın büyümesine ve ekonomik gelişmeye ciddi katkılarda bulunacaktır."
Microsoft Tüketici ve İnternet Servisleri Türkiye Genel Müdürü Ebru Çapa ise, İnternet ve mobil teknolojiler sayesinde bugün yüz milyonlarca insanın birbirleriyle sürekli iletişim halinde olduğunu söyledi. İnternet ve mobil iletişimin 2000'li yıllara damgasını vurduğunu hatırlatan Çapa, Microsoft'un bu yeni yapılanması ile dünya üzerindeki 1 milyar Windows kullanıcısının yeni ve güçlü bir deneyimin eşiğinde olduğunu vurgulayarak şöyle devam etti: "Günümüzde bilişim teknolojilerindeki gelişmeler tüketiciye şimdiye kadar görülmemiş olanaklar ve fırsatlar sunuyor. Tüketici giderek günlük ve sosyal ihtiyaçlarının daha geniş bir bölümünü bilişimin sunduğu olanaklarla karşılamaya başladı. Bu nedenle bilişim sektörünün odağında artık tüketicinin istekleri yer alıyor. Hızla gelişen teknolojilerin de katkısıyla tüketiciler bilgilenmek, eğlenmek ve sevdikleriyle sürekli bağlantı halinde olabilmek için yepyeni olanaklara sahip bulunuyor.
Onların beklentisi bu alanlarda daha zengin deneyimler yaşamak. Biz de sunacağımız yüksek katma değerli hizmetlerle tüketicilerin beklentilerini karşılayacağız. Bunun için online ürünlerle PC, mobil ve İnternet ortamlarını tek bir platformda buluşturacak, ortak sinerjiden yararlanarak tüketicilerin günlük yaşamlarının ayrılmaz bir parçası olacağız."
Türkiye büyük bir potansiyele sahip
Microsoft Tüketici ve İnternet Servisleri'nin, Ortadoğu ve Afrika bölgesinde faaliyete geçtiği tek ülkenin Türkiye olduğunu hatırlatan Çapa sözlerini şöyle sürdürdü: "Yaş ortalaması 28 olan 70 milyonu aşkın nüfusu, büyüyen ve dinamik bir ekonomisi bulunan Türkiye tüketici hizmetlerinde büyük bir potansiyele sahip. Ülkemizde yeni teknolojilere gösterilen uyum ve bunların hızla benimsenmesi bu potansiyeli daha da artırıyor.
Windows Live Messenger kullanıcılarının sayısı 28 milyona yaklaşıyor ve her ay 2,3 milyardan fazla Messenger oturumu açılıyor. Dünyadaki Windows Live Messenger hesaplarının % 8'i Türkiye'de. Türkiye Hotmail konusunda da dünyanın önde gelen ülkeleri arasında yer alıyor. Halen dünyadaki Hotmail hesaplarının % 6'sı, yani 24 milyon hesap ülkemizde bulunuyor. Bütün bunlar, Türkiye'nin bu alandaki müthiş gücünü gösteren çok önemli rakamlar. Microsoft Tüketici ve İnternet Servisleri bu potansiyeli en etkin şekilde değerlendirecek. Tüketicilerimizin deneyimlerini benzersiz bir şekilde zenginleştirerek, pazarı büyüteceğiz."
Tüketici lehine radikal değişim
Bugüne kadar "Her masaüstünde ve her evde bir PC", "Herkesin elinde
daha akıllı telefonlar" ve "Her yerden herkes için İnternet"
vizyonlarının hayata geçmesinde çok önemli katkılar yapan Microsoft
attığı yeni adımla tüketiciyi ve teknolojiyi bir araya getiriyor.
Seçme özgürlüğünün ve kişiye özel hizmetlerin güçlendiği, gizlilik
ve güvenlik açısından mükemmel ortamlarda yepyeni hizmetler sunmaya
hazırlanıyor.
Microsoft Tüketici ve İnternet Servisleri'nin sunduğu hizmetler Microsoft'un yarattığı en güçlü yazılımları ve çözümleri kapsıyor. Yeni oluşum, faaliyetleriyle bu çözümleri daha da zengin yelpaze içinde tüketicilerle buluşturacak.
Vista, Windows'un gücünü pekiştiriyor
Bugüne kadar sunulmuş olan en kaliteli ve hızlı Microsoft işletim sistemi olan Vista bu çözümlerin başında geliyor. Windows Vista, bilgi ve hizmetlerle PC'de çok daha hızlı ve kolay çalışmayı mümkün kılarken, hemen her gün eğlence dünyasına yeni bir kapı açıyor.
Windows Vista kullanıcılara, isterlerse Windows Media Center ile film izleyebilecekleri veya oluşturabilecekleri; isterlerse Photo Gallery üzerinde resimleri düzenleyebilecekleri veya oyunlar oynayabilecekleri son derece keyifli bir ortam sunuyor.
Windows Live ve Windows Mobile
PC ile internetin en iyi yönlerini bir araya getirecek şekilde
tasarlanan Windows Live, Windows yazılımlarıyla online hizmetlerin
esnekliğini buluşturuyor; PC ve internet arasında kesintisiz bir
bağlantı sağlayarak Windows'un gücünü pekiştiriyor.
Windows Live, ücretsiz online servisleri bir pakette toplayarak kişilerin birbiriyle temasta kalmasına, aileleri ve arkadaşlarıyla deneyimlerini paylaşarak, internette eşgüdümlü ve güvenli bir yaşam sürdürmelerine olanak veriyor.
Windows Live servislerinin hali hazırda beta olarak yayında bulunan ve Aralık ortasında yenilenecek daha gelişmiş yapısı; yeni iş ortakları ve yepyeni, katma değerli hizmetleriyle PC, telefon ve internette son derece verimli ve zengin deneyimler yaşatacak.
Windows Mobile de yeni oluşumla birlikte daha fazla
yaygınlaşacak. Tüketicilere yönelik çeşitli kampanyalar artarak
sürerken, kurulacak yeni işbirlikleriyle perakende alanında mobil
kanalın oluşması yönünde adımlar atılacak.
Windows Mobile, PC'de, internette veya cep telefonunda Windows'dan
beklenen her imkanı sunuyor. Onun sayesinde cep telefonları ile
ofisten veya evden bağımsız çalışmak mümkün olabiliyor.
Halen Samsung'dan Motorola'ya ve HTC'ye kadar 56 farklı cihaz üreticisinin ürettiği ve AT&T'den Vodafone'a kadar 160 GSM operatörünün satışa sunduğu 200'ün üzerinde telefon markası Windows Mobile yazılımını kullanıyor.
MSN'de daha zengin içerik
100 milyonu aşkın kullanıcısıyla Avrupa, Ortadoğu ve Afrika
bölgelerinin lider portalı olan MSN'de, stratejik ortaklıklarla
daha zengin ve beklentilere cevap veren içerik yaratılacak.
Portalde eğlendirici ve kadınlara yönelik içeriklere özel bir önem
verilecek. Bu kapsamda MSN Video kanalı oluşturması da planlar
arasında yer alıyor.
Online reklamcılıkta güçlü hamle
Microsoft Tüketici ve İnternet Servisleri'nin en önemli
önceliklerinden biri de online reklamcılık ve bu alanda halen
yürütülen faaliyetlerin kapsamı genişleyecek. Microsoft güçlü
ekosistemi ve yaygın satış kanallarının desteği ile yaratıcı
çözümleri daha yaygın bir şekilde tüketicilere sunabilecek. Bir
yandan tüketicilere bilgiye dayalı seçim yapma özgürlüğü tanırken,
bir yandan da kuruluşlara odaklı ve maliyet - etkin reklam yapma
imkanları sağlayacak. Ayrıca firmalar internet ortamında,
uzmanların hazırladığı yaratıcı uygulamalarla, işlerini
geliştirmelerine yardımcı olacak önemli verileri
toplayabilecekler.
Basın bülteninden derlenmiştir.