Microsoft / Google savaşı

Microsoft'un arama motoru liderlik konusunda özel ilgi alanlarına yönelik aramalara güveniyor.

Klasik arama dünyasında Google'a rakip olmak isteyen firmalar iki kere düşünmeli. Bu firmalardan biri de hiç şüphesiz Microsoft. Live Search ile klasik Internet arama servisini hizmete sunan ancak pazar payını hedeflediği hızda artıramayarak Google'ın tahtını sallamakta başarısız olan firma arama liderliği konusunda "özel ilgi alanlarına yönelik aramalara" güveniyor.

Mayıs ayında ABD'deki Internet aramalarının sadece yüzde 8.4'lük bölümü Microsoft'un MSN veya Windows Live servislerinden gerçekleştirildi. Buna karşılık olarak Google'ın bu alanda payı yüzde 56.3 gibi ezici bir oranda. Ancak Microsoft bu tabloya bakarak mücadeleden vazgeçecek gibi değil.

"Dikey arama" adı verilen ve özelleştirilmiş alanlara yönelik aramaları gözüne kestiren Microsoft dedikodulara gmre bu alanda iddialı arama sitelerini satın almak için pazara çıkmaya hazırlanıyor. Şubat ayında Paris tabanlı bir mobil telefonlara yönelik arama servisi olan MotionBridge'i satın alan firma bu alandaki atılımlarına sağlık alanında Medstory, sesli arama alanında Tellme Networks'ü satın alarak devam etti. Dedikodular bu atağın web tabanlı reklam konusunda bir dev olan aQuantive ile devam edeceğini söylüyor...

Özelleştirilmiş alanlara yönelik arama servislerini bünyesine katarak "klasik arama" sistemlerinin yapısını değiştirip oyunun kurallarını yeniden tanımlamaya çalışan Microsoft'a karşı Google da boş durmuyor elbette. Önümüzdeki aylarda bir çok özelleştirilmiş arama servisinin ya Microsoft ya da Google tarafından satın alındığı haberlerini okursak şaşırmayacağız.

Sonraki Haber

Forum