Microsoft, Edge Ayarlarında "Edge Reklamı" Yayınlamaya Başladı
Microsoft, Edge web tarayıcısına yerleştirdiği "gizli" bildirim kutucuğu ile cep telefonu ve tablet kullanıcılarını da kendine çekmeye çalışıyor.
Microsoft, Internet Explorer'ı tarihin tozlu sayfalarına gömerek
web tarayıcısı yolunda sonunda yeni bir sayfa açmış
ve Microsoft Edge'e geçiş yapmıştı. Microsoft
Edge, yeni Chromium altyapısı ile internetin geri kalanı ile uyum
içerisinde çalışabilecekken, şirket bu tarayıcı üzerine çok daha
fazla eğilerek tutundurma çabasına devam ediyor.
Yalnızca masaüstü sürümü için değil, aynı zamanda mobil uygulaması için de yoğun uğraş veren Microsoft, Edge tarayıcısının masaüstü sürümünde kullanıcıları uygulamanın mobil sürümünü indirmeye teşvik edecek bildirimlere yer vermeye başlamış gibi görünüyor.
Bu bildirimler, pek çok kullanıcı için tarayıcının
Ayarlar kısmının en tepesinde görünmeye başladı ve
genel görünüm itibariyle kullanıcıyı rahatsız etmiyor. Bu bildirim,
tarayıcının mobil sürümünün kullanıcı cihazında yüklü olup
olmadığına bakmaksızın burada yer alıyor gibi görünüyor. Daha önce
Ayarlar menüsünde bulunan "Telefonlar ve diğer cihazlar" bölümü de
varlığını koruyor.
Şirket geri dönüşten tatmin olmazsa, Windows 10 üzerinde daha fazla alanda Edge'in Android ve iOS sürümleri için reklam sunmaya başlaması şaşırtıcı olmaz. Zira Ocak 2021 tarayıcı pazar raporuna göre, mobil cihazlarda Edge'in küresel çapta payı yüzde 0.5'ten az.
Öte yandan Edge 88 ile beraber beklenen bir
özelliği de hayata geçiren Microsoft, geçmiş ve sekme
senkronizasyonu gibi 2 önemli özelliği getirdi. Bu değişiklikle
birlikte, kullanıcılar bir cihazdan bir diğer cihaza geçiş yaparken
kayıtlarını kaybetmiyor ve tam senkronizasyon sağlanıyor. Böylece
cihazlar arası sürekliliği mümkün kılan Microsoft, bakalım Edge'i
tutundurmak için gelecek güncellemelerde daha ne gibi özellikler
sunacak.