Reklamsız Instagram hayali sadece tek bir gün yaşayabildi; The OG App çıktığı gibi kayboldu

Reklamsız ve temiz bir Instagram deneyimi sunmayı vaat eden üçüncü taraf uygulama The OG App'ın, yayına girmesiyle Apple'dan tekme yemesi bir oldu.

Eski Instagram deneyimine çok benzeyen, reklamsız bir akış sözü veren "The OG App" adlı üçüncü taraf Instagram uygulaması, resmi olarak piyasaya sürüldükten sadece bir gün sonra Apple'ın App Store'undan çekildi. Apple'ın uygulamayı Meta'nın isteği üzerine çekip çekmediği belli değil, ancak sosyal ağ, hizmete karşı "yürütme eylemleri" gerçekleştirdiğini doğruladı.

Bir Meta sözcüsü yaptığı açıklamada, "Bu uygulama politikalarımızı ihlal ediyor ve tüm uygun yaptırım eylemlerini yapıyoruz" dedi. Sözcü, bu eylemlerin ne olduğu veya Apple ile temas halinde olup olmadığı konusunda ayrıntı vermeyi reddetti, ancak Meta'nın klon sitelerini yasaklayan politikalarını özetleyen bir blog gönderisine dikkat çekti. Meta, klon siteleri "mevcut bir sitenin içeriğini tamamen veya kısmen çoğaltan üçüncü taraf siteler" diye açıklıyor. 

Uygulamanın kurucularından Hardik Patil, Engadget ile yaptığı görüşmede, "Kullanıcılar tükettiklerini kontrol etme hakkını hak ediyor ve OG bu hakkı savunmaya ve bu hak için savaşmaya devam edecek" dedi ve Meta'dan doğrudan bir iletişim talebi almadığını söyledi.

TechCrunch'ın söylediğine göre, OG Uygulaması bir yıldan fazla bir süredir geliştirme aşamasındaydı. Uygulamanın kurucuları, Instagram'ın reklamsız, "daha temiz" bir versiyonunu sunmak istediklerini söylüyor. Uygulama, Reels içermeyen özelleştirilebilir akışlar, önerilen gönderiler ve uzun süredir Instagram kullanıcıları arasında zaman zaman tartışmalı olan diğer yeni özellikleri içeriyor.

Uygulamanın Android sürümü, haber yayına hazırlanırken kullanılabilir durumdaydı.

OG uygulamasının, Instagram'ın politikalarını açıkça çiğnediği görülüyor. Şirket, geliştiricilerin kendi Instagram sürümlerini oluşturmaları için herkese açık bir API sunmuyor ve Twitter'da The OG App hesabı, Android API'sinde "tersine mühendislik" yapmak zorunda olduklarını söyledi. Uygulama ayrıca, geliştiricilerin kullanıcıların hesap bilgilerini nasıl koruduğuna ilişkin gizlilik endişelerini de gündeme getirdi.

OG App, App Store'dan kaldırılmadan önce 10.000'den fazla indirmeye sahipti. Geliştiriciler, bunun nedenini "istekleri dinledik ve yerine getirdik" şeklinde açıklıyor.

Sonraki Haber

Forum