Mesaj hakaret olarak algılandı
Bu dev şirketin yaptıkları, "Facebook işte böyle kullanılmaz" dedirtecek kadar şaşırtıcı...
Facebook büyük kitlelere ulaşmak için şüphesiz etkili bir çözüm. Fakat ulaşılan kitleyi kontrol atlında tutmak ve onlarla iyi geçinmek düşündüğünüzden daha zor. Bu duruma harika bir örnekse, geçtiğimiz günlerde Nikon USA'in kendi hayran sayfasında meydana geldi.
Normalde facebook sayfalarında yazılan her bir yorum, alakalı kişi veya firmayı olumlu yönde etkiler. Yaptığınız yorum belki 1,072 kere paylaşılmış, 2,703 kere cevaplanmış ve 1,618 kişi tarafından beğenilmiştir. Yine de bütün bu rakamlara karşın her şey istediğiniz gibi gitmeye bilir; tıpkı Nikon'un başına geldiği gibi.
Nikon ABD, Facebook sayfasından yaptığı bir açıklamada şu sözlere yer verdi. "Bir fotoğrafçı kullandığı ekipman kadar kalitelidir. Kullandığı doğru lensler sayesindeyse sonsuza kadar kaliteli fotoğraflar çekebilir!" Bu sözlerin arından yapılan binlerce yoruma biraz yakından bakınca birçoğunun eleştiri dolu olduğunu gören Nikon ise ne yapacağını şaşırdı. Bütün marifetin doğru cihazı kullanmakta olduğuna ve kullanıcının yeteneğinin bir önemi olmadığını ima etmiş bulunan Nikon, yaptığı bu gaf'ı hızlıca düzeltmeye çalıştı.
...Ve fotoğraf devinden cevap geldi!
Sessiz geçen birkaç günün ardından Nikon sonunda bir özür mesajı yayınladı. "Fark ettik ki yaptığımız son gönderiden birçoklarınız rahatsız oldu. Bu durum için çok özür diliyor ve yaptığımız yorum ile herhangi bir şekilde arkadaşlarımıza hakaret etmiş gibi gözükmek istemiyoruz. Değinmeye çalıştığımız tek nokta, doğru ekipmanın harika fotoğraflar çekmenize yardımcı olacak olmasıydı."
Meydana gelen bu olaysa, konu sosyal medya olduğu zaman ne kadar dikkatli olunması gerektiğini diğer üreticilere de göstermiş oldu.