Mark Zuckerberg Apple Vision Pro'yu test etti, onaylamadı
Meta CEO'su Mark Zuckerberg Apple Vision Pro'yu test etti; onaylamadı. Zuckerberg'e göre Meta Quest 3, Vision Pro'ya göre çok daha iyi bir cihaz.
Apple Vision Pro, Şubat ayının başlarında piyasaya sürüldü ve eleştirmenler, genel olarak Apple’ın karma gerçeklik başlığı alanına girişi konusunda olumluydu. Vision Pro’nun şu andaki tek büyük rakibi ise Meta Quest 3 gibi gözüküyor. Meta CEO’su Mark Zuckerberg de, Apple Vision Pro hakkında kendi “incelemesini” sunmaya karar verdi ve fikirlerinin çok olumlu olmadığı söylenebilir.
Zuckerberg yaptığı paylaşımında, Vision Pro’yu aldığında ve onu Meta Quest 3 ile karşılaştırdığında ürününün daha iyi bir değere sahip olacağını düşündüğünü, çünkü Vision Pro’nun fiyatının Meta’nın başlığının 499 dolarlık fiyatına kıyasla 3.499 dolar olduğunu belirtti. Ancak Zuckerberg, Vision Pro’yu denedikten sonra “Bence Quest en iyi ürün, nokta” dedi.
Elbette rakip ürünün CEO’su olarak Zuckerberg’in bu tür açıklamalar yapmasının beklenildiği söylenebilir. Ancak Vision Pro’yu Meta Quest 3 ile karşılaştırırken bir takım geçerli noktalara dikkat çekiyor. Bunların ilki, Vision Pro yüksek çözünürlüklü bir ekrana sahipken Meta Quest 3’ün daha geniş bir görüş alanına sahip olması. Ayrıca Zuckerberg, Meta Quest 3’ün Vision Pro’dan 120 gram daha hafif olduğunu söylüyor. Quest 3’ün kafaya yerleştirilmesinin Apple’ın ürünüyle karşılaştırıldığında daha rahat olduğunu düşünüyor.
Genel olarak Zuckerberg, Meta Quest 3’ün, bu tür başlık sahiplerinin bunları kullanmak istediği “pek çok şey için daha iyi” olduğuna inanıyor. Ayrıca Meta Quest 3’ün Xbox oyunlarını oynamayı desteklediğinden de bahsediyor. Meta Quest 2, 3 ve Pro modellerinin tümü, Vision Pro’nun piyasaya sürülmesinden birkaç ay önce, Aralık ayında Xbox Game Pass Ultimate aracılığıyla Xbox Cloud Gaming desteğine kavuşmuştu.
Zuckerberg’in Meta Quest 3’ü Apple Vision Pro’ya karşı savunduğunu görmek şaşırtıcı değil. Yine de, sanal gerçeklik ve karma gerçeklik cihazlarının halen niş bir pazar olduğunu ve sektördeki en büyük isimlerden bazılarının yıllarca denemesine rağmen diğer tüketici elektroniği ürünleri gibi henüz ana akım haline gelmediklerini de unutmamamız gerekiyor. Kısacası bu yarışta kimin önde yer alacağını görmek için bir süre daha beklememiz gerekecek.