Logitech gitti, yerine Logi geldi!
Bilgisayar kullanıcılarının çok sevdiği markalardan biri, tamamen olmasa da değişiyor!
Dünya'nın en büyük çevre birimleri ürünleri üreticilerinden biri olan Logitech, daha genç bir nesle hitap etmek için, bazı yeni ürün gruplarında adındaki "tech" kısmını kaldıracağını duyurdu.
Nokia'dan gelen ve Logitech'in baş tasarım sorumlusu olan Alastair Curtis'in yönlendirmesi ile ortaya çıkan bilgilendirmede şöyle deniliyor: "Logitech büyük değişimler geçirdi ve bu yüzden, bugün olduğumuz kişilik ve ilerlemekte bulunduğumuz kişiliğe uygun bir kimlik yarattık. Bu boyuttaki bir firma dönüşümü, eşit cesurlukta bir marka dönüşümü ile beraber gelmeli."
Bilgisayarlar için klavye ve fare ürettiği ilk günlerden itibaren Logi,tech yaşam tarzı aksesuarları üreten bir firmaya doğru ilerledi. Bluetooth etkin UE Boom hoparlörlerden Logitech Harmony ev uzaktan kumandasına kadar pek çok farklı ürün, firmanın yıllar içerisinde bize sunduğu ürünler içerisinde yer aldılar. Şimdi ise yeniden markalanma ile beraber Logi, "yeni kategorilerdeki bazı değişiklikler ve birkaç sürpriz" sunacağını belirtmekte.
Logicatech başkanı ve CEO'su Bracken Darrell "gelişmiş teknoloji ve tasarımın karışımı ile size muhteşem deneyimler sunan ürünler üretmek için çabalarken, Logitech'i baştan yaratmaya çalışıyorduk" cümlesini kuruyor.
Şirket, yeni ürün kategorilerinin neler olacağını açıklamadı ancak Curtis, nesnelerin interneti ürünlerinde yeni bir çaba görebileceğimizi söyledi. Logi, mobil ürünler için benzer klavye aksesuarları üreten ve WeMo ev otomasyonu ürünleri serisine sahip olan Belkin'e rakip olacak.
Tüketiciye yönelik yeniden markalanma çabalarına rağmen Logi'nin firma adı Logitech International olarak kalacak. Fare ve klavye gibi klasik ürünler, tam Logitech markasına sahip olmaya devam edecek. Logi markasını ise, daha çok yeni nesil ürün fruplarında göreceğiz.
Darrell'in açıkladığına göre yeniden markalanma çabası geçtiğimiz iki yıldır sürmekteydi. Proje, CEO'nun firmayı geri döndürme uğraşının bir parçası olarak gözükmekte. Firmanın hisse değerleri, 2012'nin sonlarındaki düşük noktaya göre daha yukarıda olsa da, 2007'deki zirve noktasına geri dönmesi için daha çok uğraşması gerekiyor.