Linkedln'de size bir işe mal olabilecek 4 hata: "Bu 3 durumda hiç paylaşım yapmayın"
LinkedIn'de iş bulmanıza ya da işe girmenize mal olabilecek 4 büyük hata var. Eğer aslında girebileceğiniz bir işe girememek gibi bir durumla karşılaşmak istemiyorsanız, işte dikkat etmeniz gerekenler...
Günümüzde iş bulmak için bir LinkedIn profiline sahip olmanız kritik öneme sahip olabilir. Sitenin bildirdiğine göre LinkedIn’de her dakika sekiz kişi işe alınıyor. Bu, saatte 480 kişinin, günde ise 11.520 kişinin işe alındığı anlamına geliyor. Ancak bir uzmandan uyarılar var...
Bugün dünya genelinde pek çok işveren işe alacakları adayları aramak ve işe almadan önce tanımak için siteyi kullanıyor. C-Suite Coach’un kurucusu, CEO’su ve kariyer koçu Angelina Darrisow, “Çevrim içi herhangi bir varlığa sahip olmamak, işveren açısından endişe verici olabilir” diyor.
Ancak sadece bir profile sahip olmanız yeterli değil. Aynı zamanda profilinizin doğru bir şekilde doldurulduğundan ve en profesyonel halinizi gösterdiğinden emin olmanızda fayda var. CNBC'nin kariyer uzmanlarına dayandırdığı haberine göre ise LinkedIn'de kaçınmanız gereken bazı durumlar var.
1- LinkedIn profilinizin en üst kısımları arasında, insanların son gönderilerinizi ve başkalarına yazdığınız yorumları görebileceği etkinlik bölümünüz bulunur. İşe alınacak yöneticiler için bu bölümdeki profesyonel olmayan şeyler bir uyarı işareti olabilir. Kariyer uzmanlarına göre bazı paylaşımları Instagram'da bırakmak daha iyi olabilir.
Bu üç durumda paylaşım yapmayın
2- Aynı şey, zaman çizelgenizde ortaya çıkan ve herhangi bir konu hakkında hararetli mesajlaşmalarınız için de geçerli: “Bunun, potansiyel bir işverenin görebileceği profesyonel profilinize yansımasını istemezsiniz.”
Kariyer koçu ve “PREP, PUSH, PIVOT” kitabının yazarı Octavia Goredema, "Adaylar o kadar duygusallaşabiliyor ki, eğer bir görüşme istedikleri gibi gitmezse veya reddedilirlerse, bazen durup nasıl hissettiklerini paylaşmadan önce hiç beklemiyorlar. Duygusal, üzgün veya kızgın olduğunuzda paylaşım yapmayın. Bu, işe alım yöneticilerinin profilinize baktıklarında görecekleri ilk şey olabilir" diyor.
3- Ayrıca, işverenler iş deneyiminizdeki tutarsızlıklara da dikkat ediyorlar. Darrisow, örnek olarak, bir çok iş ünvanının “asıl odak noktanızın ne olduğunu belirsiz hale getirebileceğini” ve gerçekçi görünmeyebileceğini söylüyor. Sorumluluklarla ilgili, her pozisyondaki hizmet sürenize uymayan kapsamlı bir madde listesi de başka bir uyarı işareti.
Darrisow, LinkedIn profilinize bir özgeçmiş gibi yaklaşmayı ve “deneyimlerimin öyküsünü nasıl anlatıyorum ve bunu bakan biri için nasıl anlamlı kılıyorum?” diye düşünmenizi öneriyor. Hakkında kısmında da bir açıklama yapabilirsiniz. Buradaki önemli olan şey, unvanlarınızın ve iş deneyimlerinizin mantıklı bir şekilde görülebilmesi ve anlaşılabilmesi.
Profilinizi güncelleyin
4- Son olarak, birkaç yıldır güncellenmeyen bir profil de bir kırmızı bayrak olarak görülebilir. Darrisow’un belirttiği üzere, bir işe alım yöneticisi, güncel olmayan bir LinkedIn profili görürse “Pozisyonunuzda hiç büyüme olmadı mı?” sorusun soracaktır.
Ona göre İşverenler becerilerinizi sürekli olarak geliştirdiğinizi görmek ister. Ödüller kazandığınızda, yeni sertifikalar aldığınızda veya işyerinde yeni sorumluluklar üstlendiğinizde bunları profilinize (anlaşılır bir şekilde ve karmaşa yaratmadan) ekleyin.
Profilinizi düzenli olarak güncellememek aynı zamanda kaçırılmış bir fırsattır. Aynı şekilde işverenler LinkedIn'i kullandıklarında, bilgiye ihtiyaç duyacaklar. Bu bilgi profilinizde yer almıyorsa, aslında doğru deneyime sahip olsanız bile sizi bulamayacak ve başka bir profile geçeceklerdir.