LG akıllı TV'ler, siz izlemezken reklam panosuna dönüşüyor
LG, bazı akıllı TV'lerinde ekran koruyucu olarak reklamlar göstermeye başladı. Neyse ki dileyenler, bu reklamları kolayca kapatabiliyor.
Reklamların günümüz dünyasında çok büyük bir öneme sahip olduğu rahatlıkla söylenebilir. Dijital ortamdaki pek çok içeriğin ücretsiz veya ucuza sunulabilmesinin en büyük sebebi reklamlardır. Ancak bir videodan önce ya da oyun bölümleri arasında reklam izlemekle, ürünle hiçbir etkileşiminiz yokken bile reklamları görmeye zorlanmak arasında büyük bir fark var.
Ancak görünene göre LG TV sahipleri şu anda tam olarak bu sorunla karşılaşıyor. Akıllı televizyon sahipleri televizyon deneyimi sırasında daha fazla reklam görmeye alışkın olabilir ancak görünene göre LG, artık ekran koruyucular içerisinde de reklam gösteriyor.
FlatpanelsHD, bu keşfi LG’nin G4 OLED TV incelemesinde paylaştı. Belirtilene göre reklamlar, beklediğiniz ekran koruyucuya geri dönmeden önce tam ekran olarak görüntüleniyor. FlatpanelsHD, LG’nin reklamlar içeren ücretsiz yayın hizmeti olan LG Channels için tam ekran reklamlar gördü, ancak LG aracılığıyla üçüncü taraf ortakların reklamlarının da görülebileceğini doğruladı.
FlatpanelsHD bu reklamları görenler arasında ilklerden olabilir, ancak tek isim değil. Hatta LG Ad Solutions, bu girişimi 5 Eylül’de “Boş Zaman Boşa Harcanmış Zaman Değildir - LG Ad Solutions Ekran Koruyucu Reklamlarının Aslında Etkili Olduğunu Buldu” başlıklı bir gönderide duyurmuştu. Program “Yerel Ekran Koruyucu Reklamları” olarak adlandırılıyor ve LG Akıllı TV’lerde Ana Ekran, LG Kanalları ve İçerik Mağazası’nda çalışıyor. Duyuruya göre, Yerel Ekran Koruyucu Reklamları “bir duraklama dönemi olarak algılanabilecek şeyi değerli bir etkileşim fırsatına” dönüştürüyor.
LG Ad Solutions bu girişim konusunda oldukça heyecanlı gözüküyor ve bu hedefli reklamların birden fazla kategoride müşteri etkileşimini artırdığını iddia ediyor. Bu girişimin arkasındaki fikir, insanların artık TV boşta beklerken odadan çıkmadığını ve bunun yerine mesajlaşma, oyun oynama veya alışveriş gibi başka şekilde vakit geçirdikleri düşüncesini temel alıyor. Reklamları çevresel görüş alanlarındaki dev bir ekranda görüntülemek, LG gibi şirketlerin farklı bir tür kitleyi yakalamaya çalışabileceği anlamına geliyor.
Ancak pek çok kişi LG’nin bu “fırsatı değerlendirerek” fazla ileri gittiğini düşünüyor. Neyse ki bu reklamları engellemek mümkün.