Lenovo Sonuçları Açıkladı

Lenovo, rekor pazar payı ile son dört yılın en yüksek çeyrek dönem karını elde etti.

Lenovo Group, 30 Eylül 2018'de sona eren ikinci mali çeyrek ile ilgili sonuçları açıkladı. Lenovo art arda üçüncü çeyrekte de dev pazar payı ile çift haneli yıllık büyüme rakamlarına ulaştı. Grubun gelirleri, son dört yılın en yüksek seviyesine ulaşarak geçen yıla oranla %14 artışla (kur etkisinden arındırıldığında %18) 13,4 milyar dolara ulaştı.

Lenovo Başkan ve CEO'su Yang Yuanqing sonuçlarla ilgili olarak şunları ifade etti: "Bu sonuçlar Lenovo'nun Akıllı Dönüşüm faaliyetlerinin gelir ve kar anlamında büyümemizi sağladığını gösteriyor. Ancak rakamlar hikayenin yalnızca bir kısmını anlatıyor. Dönüşüm stratejimizi ve geriye dönüş taahhüdümüzü başarıyla uygulamış olmaktan gurur duyuyorum. Lenovo'nun güçlü ve sürdürülebilir bir büyüme döneminde olduğuna şüphemiz yok. Vizyon, strateji ve uygulama becerilerimiz sayesinde önümüzdeki çeyreklerde daha da güçlü sonuçlar elde edeceğimize eminim."

2018/19 mali yılı ikinci çeyreğinde Lenovo, mali disiplin ve operasyonel mükemmelliğin yanı sıra tüm temel işletme birimlerinde artan sayıda inovasyon sayesinde "Dijital Dönüşüm" büyüme stratejisinin yeni aşamasına geçti. Geçtiğimiz senelerde iş alanlarını yeniden yapılandırmaya ve yeni verimlilikler oluşturmaya yönelik olarak atılan kararlı adımlar önemli sonuçlar verdi. Lenovo'nun temel işletme birimleri bu çeyrekte ciddi bir büyüme ve pazar konumunda güçlenme sağladı.

Akıllı Cihazlar Grubu yıllık bazda %10 büyüme sağladı ve 11,84 milyar dolara ulaştı.

Bu çeyrekte IDC kapsamındaki PC ve Akıllı Cihazlar (PCSD) iş alanı yıllık bazda %18 artışla 10,2 milyar dolar gelire ulaştı ve 10 milyar dolar barajını ilk kez aştı. Lenovo rekor seviyedeki %23,7 pazar payıyla PC satışlarında tartışmasız dünya lideri. Şirket, %5 ile karlılıktaki liderliğini de koruyor. Bu çeyrekte Legion oyun konsolları,

ThinkStation iş istasyonları ve ince ve hafif Yoga, ThinkPad ve IdeaPad kategorilerinde çift haneli güçlü büyüme rakamları elde edildi ve gelecekteki hacim, gelir ve kar artışlarının temeli atıldı. Bu iş alanında, bu yılın ilk aylarında lansmanı yapılan Lenovo Akıllı Ekranın ardından Akıllı IoT ürünlerindeki (Lenovo Smart Home Essentials) yeni inovasyonlarla Akıllı Dönüşüm vizyonu devam ediyor.

Lenovo Veri Merkezi Grubu ise (DCG) karını art arda beşinci çeyrekte artırmış (yıllık bazda %9,5'e kadar PTI%), yıllık bazda %58 artışla 1,5 milyar dolara ulaşmış durumda. Lenovo yalnızca pazara sunduğu ürünlerle değil HyperScale ve Yazılım Tanımlı Altyapıdaki (SDI) güçlü büyümeden de anlaşılacağı üzere şirketin bu teknolojileri nasıl pazara sunduğu ile ilgili olarak da inovasyon yapıyor. Eylül'de açıklanan NetApp ortaklığı gibi stratejik global iş ortaklıklarıyla Lenovo'nun depolama ve veri yönetimi segmentlerindeki portföyü önemli ölçüde genişledi.

* IDC 2018 Mali Yılı 3. Çeyrek Kişisel Bilişim Cihazları Takibi
** IDC 2018 Mali Yılı 2. Çeyrek X86 Sunucu Nihai Geçmiş Verileri

Sonraki Haber

Forum