Layers of Fear (2023) İncelemesi - Korkunun Ecele Faydası Yok!

Gizli anlamlar içeren hikâyeler arayanlar için yeni bir grafik motoru ile cilalanmış saykodelik bir korku hikayesi olan Layers of Fear orijinal serisini hikayeyi genişleterek paketliyor.

This browser does not support the video element.

Işık sönüyor. Gölgeler mekânı ele geçirip, etrafımızı sarıyor ve bizi çarşafların altında yarattığımız sığınağa kadar kovalıyor. Herhangi bir gürültü uyanıklık hissini tetikliyor ve korku devreye giriyor.

Birçokları için korkunun ilk anısı yalnızlık, ayrılık ve karanlıkla ilgilidir. Bununla birlikte, hafıza başarısız olsa bile, korku bundan çok daha önce, ilk nefesimizi aldığımız andan itibaren oradadır. Hepimizin korkuları vardır; bazıları ortaktır, bazıları bir yere veya kültüre özgüdür ve bazıları da benzersizdir. Bazıları mantıksız ve felç edici, bazıları travmatik, bazıları ise hayat kurtarıcıdır. Peki ama neden korku hissederiz, bu yararlı ve uyarlanabilir bir tepki midir, nereden kaynaklanır ve beynimizde neler olur ve korku tarih boyunca bir silah olarak kullanılmış mıdır?

Panikten kahkahaya, felçten tepkiye, sosyal kontrolden travmanın üstesinden gelmeye kadar korkunun nüansları hayatımız boyunca hep bizimle ve Layers of Fear (2023) gibi oyunlar tüm bu nüansları kucaklayarak, akıl ve sağduyunun ötesinde zanaatlarına takıntılı sanatçılar olarak tarif edilemez dehşetleri deneyimlememize olanak tanıyor.

Her şey bir deniz fenerinde başlıyor
Yıl 1955: Siyahi bir yazar, yerel bir gazetenin düzenlediği edebiyat yarışmasını bir korku öyküsüyle kazanmayı başarır ve teninin rengi nedeniyle epeyce protestoya neden olur. Söz konusu ödül, birkaç roman yayınlamak için bir sözleşme ve hikâyeleri için odak ve ilham bulabileceği kullanılmayan bir deniz fenerinde kalmaktır. Böylece Layers of Fear’ın başında kendimizi, deniz fenerinin dibindeki ürkütücü evi keşfettikten, akımı açmak için jeneratörü çalıştırmayı başardıktan ve bir dolapta rahatsız edici bir keşif yaptıktan sonra daktilo başında ilk eseri üzerinde çalışmaya başlayan isimsiz yazarın yerinde buluyoruz: birinci tekil şahıs olarak içine daldığımız ressamın hikayesi!

2016'daki ilk Layers of Fear'ı oynadıysanız, o oyunda anlatılan lanetli ressamın hikâyesine aşinasınızdır ve yazar romanına başladıktan sonra kendimizi tam olarak burada buluyoruz. Layers of Fear (2023) aslında serinin iki oyunu olan Layers of Fear ve Layers of Fear 2'nin bir araya getirilmesinden oluşuyor ve yazarın anlatılmamış hikayesi diğeri iki hikaye arasında tutkal görevi görüyor. Ancak hepsi bu kadar değil: oyun aynı zamanda ilk oyunun DLC'si olan ve bir yetişkin olarak çocukluğu ve ebeveynlerinin ölümü hakkında daha fazla sır keşfetmek için aile evine dönen ressamın kızının hikayesini anlatan Inheritance'ı ve bu kez bizi ressamın karısı müzisyenin yerine koyan tamamen yeni bir bölüm olan "The Final Note "u da içeriyor.

Farklı hikayeler ve ek içerikler aynı zamanda birden fazla sona sahip. Ana ekrandaki özel bir menü aracılığıyla her oyunun ayrı bölümlerini yeniden oynamamıza ve farklı sonlara erişmemize de olanak tanınmış.



Günümüz teknolojisi ile elden geçirilmiş
Yayınlanmamış kısa içerikleri daha önce görülmüş hikayelerin yanına yerleştiren içerik operasyonunun yanı sıra, Layers of Fear'ın en çok öne çıktığı yönü elbette teknik yönü. Bloober Team her şeyi Unreal Engine 5'e taşıyarak tüm oyun ortamlarını güçlü Epic Games motoruna uyarlamış ve böylece her şeye çok daha gerçekçi ve çoğu zaman şaşırtıcı bir görünüm kazandırmış. Yansıtıcı yüzeyler için ışın izleme desteği de eklendi, ancak bu Kalite modunda 4K’da sadece 30fps destekleniyor. Performans modu ise 1440p'de sabit 60 fps'ye odaklanıyor.

Bir aksiyon oyunu değil de çok yavaş tempolu bir oyundan bahsediyor olsak da, 30 fps Kalite modunun oldukça hayal kırıklığı yaratan bir performansa sahip olduğunu söyleyebilirim. Öte yandan, 60 fps performans modu bize sabit bir akıcılık sunuyor ve grafiksel farklılıklar bana anlamlı gelmedi (bazı ışın izleme yansımalarının olmaması oyunda pek bir şey değiştirmiyor), bu da onu zorunlu bir seçim haline getiriyor.

Oyuncu arabirimi yok. Sadece siz ve korkularınız...
Oyuncunun kendini kaptırması için, oyunların bizi oyunun gerçekliğinden çıkaran unsurlar olmaksızın, iç tutarlılığı olan makul bir kurgusal dünya göstermesi gerekir. Ekranda herhangi kullanıcı arabirimi veya herhangi bir yön göstergesi göstermemek en sürükleyici olanıdır, böylece keşfetmeye zorlanırız, ve bize sunulan dünyayla bağlantımız artar. Bunun nedeni, diyaloglarda aktarılan göstergeler ve önceden yazılmış olaylar dışında herhangi bir yardım almadan senaryoları keşfetmek ve çıkışı aramak, böylece hikayenin kendisine olan ilgimizi ve ilerleme ihtiyacımızı uyandırmaktır.

Her ne kadar bir korku oyunu olarak sınıflandırılsa da, ki öyle, Layers of Fear (2023) video oyunlarının sınırlarını aşarak bize önceden tasarlanmış bir dizi olayı anlatmaya odaklanan, bir dizi hikayeyle ilgili düşündürücü bir deneyim sunuyor. Unreal Engine 5'in sağladığı avantajlar sayesinde fotogerçekçiliğe dayanan bu deneyim, mükemmel bir şekilde özetlenen çok sayıda ayrıntı sayesinde tanıdık ve kişilik dolu odalarda zarif bir yansıma buluyor. Çok güçlü ve mükemmel çalışılmış bazı ses efektlerinin yoğunluğunu güçlendirmek için sessizliğin kapladığı geniş alandan da büyük ölçüde yararlanılmış.

Karanlığın içinden aniden üzerine gelse ne yaparsın?
Korku video oyunları da sinema ya da edebiyatta olduğu gibi benzer mekanizmalar kullanır; ani uyaranlar ya da şok edici olay örgüleri büzgenleri gevşetir, ama aynı zamanda sundukları başka bir şey daha vardır: oyunun kendisi tarafından kurulan mantık içinde çaresizlik hissi. Karakterimiz acı çeker, bu yüzden tehdit kendimizi kaptırmayı seçtiğimiz bir gerçeklik içinde hissedilebilir.

Layers of Fear (2023) bir istisna değil, çünkü iddiası tamamen dürüst: eserlerine mantıksızca takıntılı sanatçılar, içinden geçtiğimiz farklı senaryoların kaprislerine sürekli olarak boyun eğiyor, kendisinden kaynaklanan ve duyusal bir düzlemde kendini gösteren sürekli bir işkence. Bloober Team tarafından geliştirilen oyundaki cadı treni, kelimenin tam anlamıyla, her sarsıntının ve her garip olayın beynimizin ana karakterlerin en büyük korkuları için semboller ve metaforlar üretme çabasının bir parçası olduğu bir tur. Layers of Fear (2023) bir kapıdan diğerine geçmenin ya da çeşitli bulmacaları çözmenin ötesinde mekanikler sunmayı reddediyor; tıpkı bir panayır atraksiyonu gibi oynanmaktan ziyade deneyimlenmek üzere tasarlanmış bir oyun.

Serinin diğer oyunlarını hiç oynamadıysanız, nasıl bir oyunla karşı karşıya olduğumuzu anlamak için bir adım geriye gitmenizde fayda var. Layers of Fear, halk dilinde yürüme simülatörü olarak adlandırabileceğimiz, güçlü bir şekilde hikâye odaklı ve eylemlerimizin büyük bir kısmının hareket etmekten oluştuğu birinci şahıs gerilim macerası Anlatım, oyun ortamlarının etrafına dağılmış olarak bulduğumuz sayısız gazete kupürü, mektup ve not aracılığıyla yapılıyor ve bu sayede ilerledikçe tüm karakterlerin hikayesini yeniden inşa edebiliyoruz. Ancak bu etkileşim ya da gerilim olmadığı anlamına gelmiyor: oyun bize Layers of Fears 2'de daha karmaşık hale gelen bir dizi basit bulmaca ve ressamın hikayesinde karanlık bir varlıktan kaçmak zorunda kaldığımız ve onu bir meşale ışığıyla geçici olarak durdurduğumuz sekanslar da sunuyor.

Saatler süren gerileme hazır mısınız?
Oyunu beş hikayenin tamamıyla tamamlamak en az bir düzine saatinizi alacaktır, hatta mevcut tüm koleksiyon malzemelerini aramaya başlarsanız daha da fazla; her hikayenin farklı sonlarının kilidini açmak için ayrı bölümleri tekrar oynama olasılığı var ve bu daha fazla zamanınızı alacaktır. Bu tür bir deneyimi seviyorsanız, uzun ömürlülüğün bir sorun olmayacağını söyleyebilirim. Oyun Türkçe metin ve altyazılarla, İngilizce dublajlı olarak sunuluyor.

Sonuç
Layers of Fear, yeni motor sayesinde atmosfere ve ortamlara kendinizi kaptırma düzeyine de fayda sağlayan önemli bir grafik sıçrama yapan orijinal oyunların mükemmel bir yeniden paketlenmesi. Yine yeni içeriklerle genişletilmiş, bunaltan (amacı o) hikayeler ve bir delinin zihninden çıkmış gibi görünen ortamlar buluyoruz. Büyük yapısal iyileştirmeler bulamasak ve aktif RT ile keyfini çıkarmak isteyenler için bazı performans sorunları olsa da, türü sevenler için kesinlikle tavsiye edilen bir başlık olmaya devam ediyor. Hele ki yıllar önce oynamadıysanız şimdi oynamanın tam sırası.

75

Yapımcı                Bloober Team
Geliştirici             Bloober Team
Platform              Xbox Series S/X, PC,PS5
Tür                        Korku, gerilim
Bilgi                      https://layersoffears.com/

Sonraki Haber

Forum