Lamborghini, lüks SUV modeli Urus'un hibrit sürümü Urus SE'yi tanıttı; işte özellikleri ve fiyatı

Lamborghini, lüks SUV aracı Urus'un hibrit versiyonunu resmi olarak tanıttı. Araç, 588 kW güç üretebiliyor ve sadece batarya gücüyle 60 km kadar yol kat edebiliyor.

Lamborghini'nin tüm modellerinin hibrit versiyonlarını üretme hedefi yeni duyurduğu plug-in şarj sistemine sahip Urus SE ile devam ediyor.

Elektrikli lüks SUV'un hibrit güç aktarma organı, 25 kWh bataryası sayesinde toplam 588 kW güç üretebiliyor. Ayrıca sadece batarya gücüyle 60 km kadar yol kat edebiliyor ki bu da hibrit Revuelto'nun 10 km'lik elektrikli sürüş mesafesine göre oldukça iyi.

Beklendiği şekilde Urus SE de son derece pahalı olacak. Zira şirketin açıklamasına göre araç, 258.000 dolardan başlayacak. Bu fiyat, yeni duyurulan 205.000 dolarlık elektrikli Mercedes G 580'den daha pahalı olacağı anlamına geliyor.

Ancak Lamborghini CTO'su Rouven Mohr için asıl önemli olan fiyat değil, sürüş kalitesi. Mohr, Lamborghini'nin ilk kez saf mekanik tork tabanlı dört tekerlekten çekiş sisteminden, daha esnek ve sürüş modları arasında daha fazla farklılık sağlayan bir sisteme geçtiğini söyledi. Bu sistem, iki aks arasında elektrikli bir tork vektörleme sisteminin yanı sıra elektronik bir arka diferansiyeli içeriyor.

Çift turbolu V8 456 kW güç (611 hp) ve 800 Nm tork üretebilirken, elektrikli motor 141 kW (189 hp) ve 483 Nm tork ekliyor. Lamborghini, en az sportif spor otomobili olan SUV'un yine de daha performans odaklı modellerinden herhangi birini sürüyormuş gibi hissettireceği konusunda oldukça iddialı.

Urus SE 0'dan 100 km/sa hıza 3,4 saniyede, 0'dan 200 km/sa hıza ise 11,4 saniyede çıkabiliyor ve 312 km/sa azami hıza ulaşabiliyor. Yeni hibrit Urus, standart versiyona göre daha aerodinamik. Yeniden tasarlanan ön kısım sayesinde verimlilikte yüzde 15'lik bir artış sağlandığı iddia edilirken, aracın içindeki ve etrafındaki hava akışının iyileştirilmesi için daha aerodinamik bir alt gövdeye sahip olduğu belirtiliyor.

Sürüş moduna bağlı olarak, Urus'un hava yayları yerden yüksekliği ayarladığında ve kaldırma sistemi etkinleştirildiğinde 15 mm'den 75 mm'ye kadar hareket edebiliyor. Hibritin direksiyonu, sürüş kabiliyeti ve çift turbolu V8'in sesi de ayrıca ayarlanabiliyor.

Urus SE piyasaya çıktığında, Mercedes G-Wagen, Audi E-tron Q8, Cadillac Escalade IQ ve Porsche Cayenne gibi birçok arazi odaklı hibrit elektrikli araç ile rekabet edecek. Hibritler saf elektrikli araçlardan daha iyi sattığından Lamborghini SUV bazı rakiplerine göre avantaja sahip olabilir.

Sonraki Haber

Forum