Hidrojenle çalışan trenler için dev bir adım daha atıldı

Kuzey Amerika'nın ilk hidrojenli treni, deneme gezilerine başladı. Hidrojenle çalışan trenler, geleneksel trenlere göre önemli avantajlara sahip.

Bu yaz, Kuzey Amerika’nın hidrojenle çalışan ilk treni Kanada kırsalında seyahat etmeye başladı. Kanada ve ABD’de benimsemeyi hızlandırmayı amaçlayan Fransız yolcu treni, Eylül ayı sonuna kadar devam eden kısa süreli bir deneme olacak. Ontario Hidrojen İş Konseyi İcra Direktörü Robert Stasko, CBC News’e “Bence bunun en önemli sonucu, insanların teknoloji konusunda farkındalığı ve rahatlığı olacak” dedi.

Araç, Quebec City’deki Montmorency Falls’tan Baie-Saint-Paul’a iki buçuk saatlik yolculuğunu 30 Eylül’e kadar Çarşamba ve Pazar günleri arasında sürdürecek. Tren 140 km/s azami hıza sahip ve iki yolcu vagonunda 120 kişiye kadar taşıyabiliyor. Treni üreten Fransız şirketi Alstom, hızlanma ve frenleme performansının standart dizel motorlu trenlerle karşılaştırılabilir olduğunu söylüyor. Avrupa’nın çoğu elektrikli raylı veya yukarıdan telli trenler kullanırken, hidrojen trenleri uzun mesafeleri ve nispeten düşük banliyö yoğunluğu olan Kanada kırsalı gibi yerler için ideal görülüyor.

Aynı tren modeli olan Coradia iLint, aslında sekiz Avrupa ülkesinde daha önce seferler yaptı. Aynı modelden 14 kadarı, geçtiğimiz yıl Almanya, Aşağı Saksonya’da bir rotada çalışmaya başladı. Alstom, 2018’de trenleri test etmeye başladı ve Almanya, İtalya ve Fransa’da ek sözleşmelere sahip. Şirket, Avrupalı müşterilerin tren setlerinden 41 adet sipariş verdiğini söylüyor.

Trenin hidrojen yakıtı tedarikçisi Hanois Énergies'in CEO’su Serge Harnois, Coradia iLint’in günde yaklaşık 50 kilogram hidrojen kullandığını söylüyor. Standart bir motor kullanılarak yapılan aynı yolculuk yaklaşık 500 litre dizel yakıt tüketebiliyor. Hidrojen motoru, gücünü üretmek için bir yakıt hücresinde hidrojen ile oksijeni birleştirmenin bir yan ürünü olarak yolculuğu boyunca yalnızca su buharı yayıyor.

Ancak bu üç aylık deneme ile ilgili bazı detaylar bulunuyor. Öncelikle, her yakıt ikmalinde hidrojeni trene taşımak için dizel motorlu bir kamyona ihtiyaç duyuluyor. Harnois, ideal olarak, bu adımdan kaçınmak için, ilerleyen aşamalarda hidrojenin yerinde üretileceğini söylüyor. Ayrıca, yalnızca üç aylık deneme için Avrupa’dan Kanada’ya yaptığı tahmin edilebilecek yolculuğu sırasında üretilen emisyonlar da ayrı bir soru işareti olabilir. Ancak tren, yazlık çalışmasının ardından diğer Kuzey Amerika şehirlerine hareket edecek. Turun uzun vadeli hedefi, farklı Kuzey Amerika bölgelerinde yaygın hidrojen treni benimsenmesine yardımcı olmak olarak tanımlanıyor.

Sonraki Haber

Forum