Kullanıcılar neden büyük netbookları seçti?

İlk başta 7 ve 8,2 inçlik modelleri piyasayı saran netbook'lar gittikçe büyüyor.

2009'un ilk çeyreğindeki netbook satışları, kullanıcıların 7 ve 8,2 inçlik netbooklara olan ilgisinin azaldığını gösteriyor.

Çin MIC endüstriyel analiz firmasından yetkililerin yaptığı açıklamada 2009'un ilk çeyreğinde Çin netbook ithalatının %11,8 oranında düşüp 4,61 milyon birime gerilediği bildiriliyor. Düşüş olsa da geçtiğimiz seneye oranla satış adedi yükselmiş.

Yetkililer 2008'de 8,9 inçlik modellerin piyasada geniş yer bulduğunu, 2009'da ise 10 inçlik modellerin öne geçtiğini belirtiyorlar. Küçük modellerin üretiminin azaldığını, yakında da duracağını belirten yetkililer Acer'ın netbook sınıfını genişletmek için 11,6 inçlik modeller piyasaya sürdüğünü söylüyorlar.

Başta yüksek internet kullanımı ve interneti erişim alanının genişliği sebebiyle Avrupa'da büyük ilgi gören netbook'lar krizin etkisiyle buradaki yüksek satış değerlerini kaybetmişler. Amerika'da ise AT&T ve Verizon gibi servis sağlayıcıların netbook'ları paketler halinde sunmaları netbook satış grafiklerini yukarı çekmeyi başarmış.

Büyük bir netbook üreticisi olan Çin'in kendi netbook pazarı ise üretimine oranla oldukça küçük. Ama yukarıyı gösteren satış ibresinin 3G lisanslarının satılmasıyla beraber ivmelenmesi bekleniyor.

Sonraki Haber

Forum