Kötü müşteri hizmetleri sizi "delirtmesin!"
Çağrı merkezleri ile konuşurken "deliye dönmemek" için bilmeniz gereken en temel detaylar!
Hepimizin mutlaka başına gelmiştir; satın aldığımız ürünle veya hizmetle ilgili problemimiz için aradığımız çağrı merkezinde karşımıza çıkan görevli ile sorunu çözmeye çalışmak her zaman kolay olmaz. Sonuç bazen gerilen sinirler, istenmeden sarf edilen sözler ve ağır bir baş ağrısı... Üstelik sorun hala ortadadır. Peki ne yapmak lazım? İşte birkaç basit ipucu.
Çağrı merkezindeki görevli ile konuşmanız açıkça çözümsüzlüğe ilerliyorsa her şeyden önce sakin olmanız şart. Siz sakin olmadıkça asıl amacınız, yani sorununuzu çözmek sizden her geçen saniye biraz daha uzaklaşır. Ürün veya hizmetle ilgili hayal kırıklığına uğraşmış olabilirsiniz ama öfkeyle durumu olduğundan daha kötü bir şekilde aktarmak sorununuzu çözmez.
Samimi bir şekilde sorunu olduğu kadar net ifade etmeye çalışın ve karşınızdaki görevlinin söylediklerine kulak verin. Çok büyük ihtimalle o da kendisine verilen şirket politikası çerçevesinde işini yapmaya çalışıyor ve sizin öfkeli olduğunuz için dinlemediğiniz uyarıları belki de sorununuzu çözecek.
Dahası da var... Haberimizin ikinci sayfasında...
Bunları sakın unutmayın...
Karşınızdaki görevlinin yaklaşımından memnun olmasanız bile sözlerini kişisel olarak almayın. Sizi tanımıyor ve emin olun sizle ilgili kişisel bir sorunu yok. Konuyu kişileştirmediğinizde çözümün daha mümkün olabileceğini göreceksiniz.
Eğer karşınızdaki görevli size çözüm üretmekte zorlanıyorsa başka bir yetkili ile konuşmayı talep edin. Size bir süre sonra çözüm önerileceği söylenirse konuşulanları ve karşınızdaki kişinin ismini bir kenara not edin. Böylece yeniden aramanız gerektiğinde sorununuzu bilen biriyle konuşma ihtimaliniz yükselir.
Belki de bunlardan daha önemlisi ise şu: Her zaman, alışveriş yaptığınız firmaların satış sonrası desteğinin ne kadar kaliteli olduğunu en baştan araştırın...