Koronavirüs Salgınının Yıldız Uygulaması Zoom, Salgın Sırasında "Uçtu"
Koronavirüs salgının parlayan yıldızlarından biri olan video konfernas uygulaması Zoom'un, geride kalan sürede ne kadar büyüdüğü gözler önüne serildi.
Koronavirüs salgını sebebiyle alınan önlemlerle
çalışanların ofislerinden çıkarak
evlerine kapanmaları, video konferanslar uygulamalarını
bir anda öne çıkardı. Bu değişimden en fazla yararlanan firmalardan
biri de, hiç kuşkusuz Zoom oldu. Firma,
2020'nin ilk çeyreği için yaptığı gelir
duyurusunda, geçtiğimiz yılın aynı dönemiyle
karşılaştırıldığında, 10'dan fazla çalışanı olan müşterilerinin
sayısının %354 büyüyerek 265.400'e ulaştığını
bildirdi.
Firmanın geliri de bu büyümeye uygun bir şekilde artarak
328,2 milyon dolara ulaştı ve bu da bir önceki
yıla göre %169'luk artış anlamına geliyor.
Nisan 2020'de, Zoom görüşmelerine günlük 300 milyon bedava ve ücretli katılımcı katıldı. Bu sayının Aralık 2019'da 10 milyon olduğunu belirtmekte fayda var. Ocak ayının sonunda 100 milyar görüşme dakikasına ancak ulaşılırken, Nisan'ın sonunda ani bir artış ile bu süre 2 trilyon dakikayı geçti.