Kişisel gizliliğe yeni bir darbe daha
Bu son örnek, internette dolaşırken kişisel bilgilerinizin ne derece ifşa olduğunu açıklıyor...
Kullanıcılara ziyaret ettikleri web sayfalarının içeriklerine uygun reklamlar sunmayı hedefleyen dijital teknoloji şirketi Phorm, Avrupa Birliği kişisel gizlilik haklarını çiğnediği uyarılarına rağmen İngiltere'de denemelerine başladı.
Phorm, bir İngiliz internet sağlayıcısı ile ortak düzenlediği çalışmada kullanıcıların web tarayıcılarından çıkan web sayfası isteklerini tarıyor ve hedef web sayfalarını buluyor. Daha sonra bu sayfaları inceleyip içeriklerini buluyor ve kullanıcıya bu doğrultuda reklamlar sunuyor.
Avrupa Komisyonundan yapılan açıklamada ise şirketin AB vatandaşlarının iletişim gizlilik haklarını koruyan direktifi çiğnediği belirtiliyor ve İngiltere'nin iki ay içerisinde ilgili yasalarını düzenleyerek bunu engellemesi isteniyor. Geçtiğimiz haftalarda Amazon ve Wikipedia, Phorm'un web sitelerine erişmesini engelleyeceklerini duyurmuştu.