Kaspersky'den cinsiyetçi reklam için özür açıklaması!
Antivirüs devi Kaspersky, yayınladığı bu reklam görseli fazla cinsiyetçi bulununca, özür dilemek zorunda kaldı!
Kaspersky, güvenlik yazılımında cinsiyetçi bir açılır pencere gösterdiği için özür diledi. Firmanın genellikle Kaspersky ürünleriyle ilgili tanıtım ve haberlere yer verdiği bu açılır pencerelerde geçtiğimiz Cuma günü birçok kişi için rahatsız edici olabilecek bir reklam yer aldı.
Zira ekranda beliren siber posterde "Want to be the man?" ("Bu erkek olmak ister misin?") gibi bir ifade kullanılıyordu ve görselde de bilgisayar kullanan bir adamın yanına oturmak için sıraya girmiş kadınlar dikkat çekiyordu. Bu sloganın altında şu ifadeler yazılmıştı: "Kadınlara akıllı şeylerini göstermek mi istiyorsun? Onları siber güvenlik dünyasına getir ve ödül kazan."
Kısa bir sürede sosyal medyada yayılan ve büyük bir tepki çeken bu tanıtım için firma daha sonra konuyla ilgili bir açıklama yaptı ve "bu uygunsuz görsel" için özür diledi.