Sipariş etmediği Amazon paketlerinden kurtulamayan kadın, üstüne bir de borçlu çıktı

Amazon satıcıları, Kanada'da yaşayan bir kadına durmaksızın paketler göndererek, sipariş etmediği ürünlerin gümrük masrafları için kadını mağdur ediyor.

CBC'nin haberine göre Kanada'nın British Columbia eyaletinde yaşayan bir kadın, siparişi olmamasına rağmen, kapısında 50'den fazla Amazon paketi buldu. Teslim alındıktan sonra reddetme şansı bulamadığı bu gönderiler nedeniyle United Parcel Service'in (UPS) kendisine 300 dolardan fazla gümrük faturası göndermesi ise, küçük çağlı bir şok yaşamasına neden oldu.

Anca Nitu yaptığı açıklamada, "Sürekli geliyorlar ve bir türlü bitmiyor" dedi. Ek olarak, bunun bir şekilde kendi Amazon hesabıyla bağlantılı olduğunu ama hesabının uzun süredir hareketsiz olduğunu söyledi.

Amazon, CBC'ye yaptığı yazılı açıklamada Nitu'nun durumunun değerlendirildiğini ve "düzeltici önlem" alındığını söyledi. Şirket, beklenmedik bir şekilde paket alan herkese, bunu çevrimiçi olarak İstenmeyen Paket Bildir formunu kullanarak bildirmelerini tavsiye ediyor.

British Columbia Better Business Bureau, CBC'ye yaptığı açıklamada bunun, iade edilen ürünler için ekstra ücretlerden kurtulmaya çalışan bazı Amazon satıcıları tarafından yürütülen bir planın parçası olduğuna inandığını söyledi. Denizaşırı satıcılar için nakliye, depo ve elden çıkarma ücretleri çok daha hızlı bir şekilde artabilir, bu da istenmeyen malları aynı bölgedeki özel adreslere göndererek daha ucuza mal etmeyi mümkün kılıyor.

Nitu'ya göre hesap bilgilerinin çalınmış olması ya da kimliğinin başka bir şekilde çalınarak belirli satıcı hesaplarıyla ilişkilendirilmiş olması mümkün.

Bu arada Nitu ürün için ödeme yapmadığı halde UPS'in bunun için gümrük vergisi talep ettiğini söylüyor. Kanada Sınır Hizmetleri Ajansı'nın web sitesine göre, kuryeler gümrük vergileri ödenene kadar paketleri bekletmek zorunda, ancak UPS böyle yapmıyor gibi görünüyor.

Sonraki Haber

Forum