Kafa karıştıran rapor: Google Arama'da neler oluyor?
En çok kullanılan arama motorları raporunun Nisan sürümünde, Google kullanıcılarının sayısının dramatik bir şekilde düştüğü görülüyor. Her ne kadar açıklamalar çok net olmasa da, ortada Google için korkacak bir durum olduğu kesin.
Web trafik analizleri yapan StatCounter'a göre Google arama motorunun web aramalarındaki payı Nisan ayında büyük bir düşüş yaşadı. Ancak şimdi bu ölçümlerin bir hatadan kaynaklanabileceği konuşuluyor. Peki tam olarak ne oldu?
Nisan ayında Google'ın ABD arama pazarındaki payı, Mart ayındaki yüzde 86,94 oranından yüzde 77,52'ye düştü. Bu önemli bir düşüş oranı ve 2009'dan bu yana Google'ın pazar payı hiç bu kadar düşmemişti.
Küresel bazda Google pazar payı da önemli bir düşüş yaşadı. StatCounter'e göre Mart ayında pazarın yüzde 91,38'ine hakim olan Google, Nisan'da yüzde 86,99'a geriledi.
Google'ın kayıplarını ise Microsoft'un arama motoru Bing'in aldığı görülüyordu. Aslında bu anlaşılır bir durum çünkü Microsoft yapay zekalı asistanı Copilot'u Binge entegre etti ve Copilot üzerinden çok etkileyici uygulamalar sunmaya başladı. Copilot'u kullanmak isteyen pek çok insanın da, tarayıcısındaki arama motorunu Bing'e bağlaması, olası görünüyor. Bing bir ayda yüzde 8,04'ten yüzde 13,07'ye sıçradı.
Microsoft'un yükselişi kaçınılmazdı
Aslında bu rakamlar kimseye garip gelmiyor çünkü Microsoft, Bing ve Copilot hamlesi için OpenAI'ye milyar dolarlık ödemeler yaparak OpenAI ile ortaklık kurdu ve şimdi de Google'a karşı yapay zekalı servislerini hücuma geçirdi. Teknoloji dünyasını takip eden herkes için Microsoft'un pazar payını artırması kaçınılmaz görünüyordu.
Ancak StatCounter'ın CEO'su aynı fikirde değil ve yaptıkları ölçümlerde hata olduğunda ısrarcı. CEO, Mart ve Nisan ayının ölçümlerini yeniden gözden geçirdiklerini ve revize olmuş raporları yeniden yayınlayacaklarını duyurdu. Nasıl bir hata, Google'ın pazar payını düşük ve Microsoft'un pazar payını yüksek göstermiş olabilir, henüz bilmiyoruz ama cevabı merakla bekliyoruz.