İş Dünyasında Sanal Gerçekliğin Önemi Artıyor

Sanal Gerçeklik (VR) pazarının 2025 yılına kadar 80 milyar dolara ulaşması tahmin ediliyor.

Bu yıl da hızlı ve istikrarlı bir şekilde büyümeye devam eden Sanal Gerçeklik (VR ) pazarının 2025 yılına kadar 80 milyar dolara ulaşması tahmin ediliyor. HTC'nin de Vive markasıyla faaliyet gösterdiği VR pazarı, oyun sektörüyle dikkatleri üzerine çekse desağlıktan, havacılığa, endüstriyel üretimden eğitime ve perakendeye kadar birçok sektörde proje geliştirme maliyetlerini düşürmek, müşterilere farklı bir deneyim sunmak, öğrenme ve oryantasyon süreçlerinde verimliliği artırmak ve süreci kısaltmak gibi pek çok fayda sağlıyor.

SuperData'nın yaptığı araştırmaya göre, sanal gerçeklik kullanan şirketlerin %71'i VR'ı personel eğitimleri için kullanıyorlar. XR (AR+VR+MR) eğitim teknolojisini benimseyen şirketlerin, eğitmenler, özel öğrenme alanları ve uzak tesislere seyahatlerle birlikte geleneksel eğitime harcanacak 13,5 milyar dolar bütçeden tasarruf etmesi öngörülüyor.

VR'ın iş dünyasında önemli bir yeri olduğunu ve bunun yakın gelecekte daha da güçleneceğini ifade eden HTC Türkiye Ülke Müdürü Batuhan Başal, HTC Vive'ın kullanıcılara sunduğu deneyim bakımdan sanal gerçeklik başlıklarının rakiplerinden tamamen ayrıldığının altını çiziyor ve şunları ekliyor: "HTC Vive'ın VR içerik platformu Viveport ve Veiveport Infinity, yüzlerce uygulamaya erişim kolaylığı sağlıyor. Platform sunduğu VR Eğitim uygulamaları sayesinde soyut kavramları görselleştirerek, öğrenimde ilgiyi ve katılımı artırmayı hedefliyor. Viveport, yenilikçi düşünceyi geliştirerek yeni yöntemler aracılığıyla öğrenmeyi VR teknolojisiyle birleştiriyor."

AR/VR pazarı 32,9 milyar dolarlık bir değere ulaşacak

IDC'nin öngörüsüne göre ise, AR/VR pazarının 2022 yılına kadar toplamda 32,9 milyar dolarlık bir değere ulaşması bekleniyor Pazarı eğlence sektörü domine ediyor gibi görülse de bu sektörün pazar payının 2017'de %78 iken 2019'da %59'a gerilediği görülüyor. Buna karşılık yatırımların yoğunlaştığı eğitim, sağlık ve emlak sektörlerinde ciddi artışlar gözlemleniyor.

VR başlıklarının yüksek teknolojisinin kaliteli ve ihtiyaçları karşılayacak içeriklerle birleştiğinde sağlayacağı iş ve maliyet faydalarının oldukça yüksek olduğunu ifade edenHTC Türkiye Ülke Müdürü Batuhan Başal, "Bu nedenle birçok global marka VR teknolojisini nasıl kullanabileceği konusunda kafa yormaya başladı. Hatta başarılı sonuçlar sunan projelere imza atanların sayısı da her geçen gün artıyor. Örneğin, Türk Hava Yolları Teknik A.Ş. de uçak teknisyenlerinin eğitimlerini VR üzerinden vermeye başladı. Eğitim için sanal, artırılmış ve karma gerçekliği keşfetmeyen kurumlar yakında rakipleri tarafından geride bırakılacak." dedi.

Kullanıcılar için en önemli sorunlardan birinin kaliteli içeriklere erişim olduğunu belirten Başal, HTC olarak bu soruna çözüm sunmak ve VR'ın kullanım alanlarını genişleterek kullanıcılara sınırsız bir sanal gerçeklik deneyimi ulaştırmak amacıyla Viveport'u hayata geçirdiklerini belirtiyor. Yakın zamanda duyurulan Viveport Infinity isimli dünyanın ilk sınırsız abonelik modeli sayesinde kullanıcılar Viveport üzerinden oyun içeriklerinin yanı sıra eğitim, sağlık ve otomotiv gibi pek çok alanda VR içeriğine bir kısıtlama olmadan erişim sağlayabilecekler.

Sonraki Haber

Forum