İnternet yayınları kablolu yayınları geçti
İnternet yayınları en sonunda kablolu yayınların önüne geçmeyi başardı ama...
Uzun bir süredir kablolu yayın firmalarının internet üzerinden yayın firmalarına karşı endişe ile yaklaştıkları söylenebilir, ancak bu firmaların artık gerçekten iyi bir sebepleri var gibi gözüküyor.
IHS Markit verilerinden alıntı yapan bir MPAA raporu, 2018 yılı itibariyle Dünya genelinde online video hizmetleri için kablo hizmetlerine göre daha fazla (sırasıyla 613.3 milyon ve 556 milyon) üyelik olduğunu ve 2017 yılına göre internet üzerinden yayın hizmetlerinde %27'lik bir artış yaşandığını gösteriyor. Buna karşılık aynı dönem içerisinde kablolu yayın üyelikleri ise %2 düşmüş durumda. Ayrıca IP-tabanlı TV de uydunun önüne geçerek genel olarak dijital dünyaya doğru yönelimin arttığını daha da vurguladı.
Ayrıca bu verilere göre insanlar evde dijital videolar için sinemaya gitmeye göre daha fazla harcama yapıyorlar. Sinema harcamaları 2018 yılında bir miktar artarak 41.1 milyar dolara ulaşmış olsa da, internet yayınları, indirmeler ve istenilen-anda-video (VoD: Video-on-Demand) hizmetleri için toplamda 42.6 milyar dolar harcandı. Bu arada diskler ise 13.1 milyar dolara gerileyerek 2014 yılındaki konumunun neredeyse yarısına kadar düştü.
Ancak bunun online videolar için kesin bir galibiyet olduğunu söylemek henüz doğru olmaz. Kablo ve uydu yayınları bir arada hâlâ internet yayınlarından daha büyük bir paya sahipler. Daha da önemlisi, kâr anlamına tam olarak olmasa da, direkt olarak gelir anlamında kablo ve uydu hizmetleri hâlâ daha fazla getiriye sahipler. Kablonun nakit geliri 2018 yılında 6.2 milyar dolarak artarak 118 milyar dolara ulaştı ve bu da kablolu yayın kullanmayana devam eden kişilerin artık daha fazla para ödediklerini öneriyor. MPAA, internet hizmetlerine üye olanların büyük kısmının aynı zamanda klasik bir TV'ye de sahip olduğunu belirtiyor ve bu da kablodan vazgeçen kişilerin sayısının tahmin edilen kadar fazla olmayabileceği anlamına geliyor.
Yine de bunların internet videoları için önemli basamaklar olduğu söylenebilir. Artık tekil olarak bakıldığında üyelik anlamında en popüler TV formatı olarak gözüküyorlar ve mümkün olduğunca fazla kişiye ulaşmak isteyen firmalar buna dikkat edeceklerdir. Aynı şekilde film stüdyoları ve ödül grupları da, eskiden bu alana pek sıcak bakmasalar da artık internet yayınlarını bir daha gözden geçirmek zorunda kalabilirler. Klasik TV ve sinemalar hâlâ ortadan kalkma noktasına ulaşmamış olsalar da artık gerileme dönemine adım atmış olabilirler.