Internet Explorer 10 öfkesi!
Microsoft, Internet Explorer 10 hakkında verdiği radikal kararla en çok onları kızdırdı...
Microsoft, Internet Exporer 10'da izleme
özelliğinin varsayılan değer olarak kapalı olacağını duyurdu.
Microsoft Mahremiyet Direktörü Brendon Lynch,
tüketicilerin verileri üzerinde daha fazla söz sahibi olmaları
gerektiğini ve kişiselleştirilmiş reklam isteyip istemediklerine
kendilerinin karar verme hakkına sahip olduğunu söyledi.
Duyuru, mahremiyet taraftarlarını sevindirirken reklamcıların
tepkisini çekti. Neredeyse bütün çevrimiçi reklamcıların üye olduğu
Digital Advertising Alliance (DAA - Dijital Reklam
Birliği), kararı kınadı. Kuruluş, üç yıldan uzun süredir bir yandan
kullanıcıların mahremiyetini koruyup öbür yandan izlenmelerine ve
kişiselleştirilmiş reklamlar görmelerine izin veren bir teknoloji
geliştirilmesi için Microsoft ve hükümet ile işbirliği yapıyordu.
Bu nedenle Microsoft'un tek taraflı aldığı bu karar reklamcılar
arasında huzursuzluk yarattı:
DAA Genel Sekreteri Stu Ingis "Yeni web
teknolojileri sayesinde tüketicilere daha hedefe yönelik reklamlar
sunabiliyoruz, ancak sektör içindeki kontrol mekanizmaları
sayesinde oluşturulmuş kapsamlı seçenekler ile tüketiciler
mahremiyetleri ve verilerinin toplanması konusunda doğru seçimleri
yapabiliyorlar." diyerek Microsoft'un kararını
"Tüketiciler için Internet'teki içerik ve hizmetlerin
erişilebilirliğini ve çeşitliliğini tehdit ediyor" sözleriyle
kınadı.