Intel'in ağır topu Skulltrail testte
CHIP Online, Intel'in mükemmel oyun platformu Skulltrail'i enine boyuna inceledi...
Intel yeni uç-seviye-oyuncu-sisteminin ismini Skulltrail
olarak koydu. Temel olarak iki CPU soketi ve Nvidia'nın SLI
teknolojisini destekleyen iki ekran kartı slotu olan bir anakart
alındı. Bu tip bir sistemi detaylı olarak inceledik.
Intel, Skulltrail sistemi ile hali vakti yerinde oyunculara
yöneliyor. Firma şu anda çoklu-çekirdek ve çoklu-gpu sistemlerin
neler yapılabileceğini gösteriyor. Test sistemimizde iki adet Intel
Core 2 Extreme Q9775 Quad Core işlemciler (3,2 GHz) vardı - yani
toplamda sekiz işlemci çekirdeği. Bu seviyeye ulaşmak için iki CPU
soketi olan uygun bir anakart (Intel D5400XS) kullandık. Sistem
kart başına 768 MB belleğe sahip ve SLI modunda çalışan iki GeForce
8800 Ultra ile donatılmış. Teorik olarak dört ekran kartı da
(Quad-SLI) kullanılabilir, zira yeterli sayıda PCI-Express x16
slotu mevcut. Fakat Nvidia uygun sürücüleri şu an için çıkarmadı.
Bunların dışında sistem 8 GB DDR2 bellek ve 1500 Watt'lık bir güç
kaynağı ile çevreleniyor. Mantıklı olarak bu tarz bir müsriflik
fiyat olarak da kendini belli ediyor: Böyle bir sistem için 7600
Dolardan daha fazlasını ortaya koymalısınız.
Benchmark'lar ne diyor?
Cinebench-Kralı
Şu an için sekiz işlemci çekirdeğinin performansı kötü değerler
veriyor, çünkü bu sistemin performansını ölçebilecek uygun
benchmark aracı yok. Buradaki tek istisna tüm çekirdeklerin gücünü
kullanan ve tamamen işlemcinin performansına odaklanan Cinebench
aracı oldu. Dolayısıyla Cinebench testinde en üst değerlere
ulaşması bizi şaşırtmadı: çoklu-işlemci testindeki 19.718 puan
aşırı derecede yüksek. Eğer karşılaştırmak gerekirse Intel Core 2
Quad Q6600 (tek işlemci olarak) bu testte sadece 8620 puan alabildi
(güçlü sistem bileşenleri ile).
Oyunlarda güçlü
Elbette Skulltrail oyunlarda da güçlü. Grafik canavarı 3D-Shooter
Crysis, 1600 x 1200 çözünürlük ve en yüksek detay (very high)
seviyesinde saniyede 30 kare sunuyordu ve kusursuz derecede
mükemmel gözüküyordu. DirectX 10 oyunu olan "Lost Planet" (Cave) de
ise 2560 x 1600 gibi aşırı abartılı çözünürlük ve yüksek detay
seviyesinde saniyede 29 kareye ulaştık. Buna benzer iyi sonuçları
"World in Conflict" ve "Call of Juarez" oyunlarında da elde ettik.
Sonuç olarak Skulltrail platformunun oyun alanında mükemmel
sonuçlar elde ettiğini söyleyebiliriz.
Tüm bu yüksek performans ile orantılı olarak güç tüketimi de yüksekti. Sakin bir Windows masaüstünde bile cihaz 395 Watt enerji tüketiyordu. Oyunlarda ise bu değer 660 Watt'a çıkıyordu - yani enerjiden tasarruf edenlere göre değil.
Sonuç ve alternatif
Ekran kartı faktörü
Tüm bu iyi sonuçlar şunu bizlere unutturmamalı: Sekiz çekirdeğin
kullanımı teknolojik açıdan üst sınırı çizse de, uygulamada bu
unsurun pek bir önemi yok. Zira bu kadar yüksek bir çekirdek
yoğunluğundan yararlanabilecek yazılım neredeyse yok; zaten
oyunlarda ekran kartı yükün büyük kısmını üstleniyor. Yani oyun
testlerindeki o yüksek kare oranları öncelikli olarak SLI modundaki
iki GeForce 8800 Ultra'dan kaynaklanıyor - ve bu bir yenilik
değil.
Sonuç
Skulltrail, rakip AMD'ye gönderilen bariz bir işaret: Intel şu
sıralar ultra-üst-seviye alanında bir adım önde ve hiçbir soruyu
yanıtsız bırakmıyor. Ya da bırakıyor mu? Bizim bir sorumuz var
mesela: Skulltrail'i kim satın almalı? Oyuncular donanım için
yüksek miktarda para ödemeye alışkındır. Fakat 7600 Dolar gibi bir
fiyatta en tutkulu oyuncuların bile ağzı açık kalabilir. Ayrıca bu
sektörde güçlü rakipler yok değil: Triple-SLI ve Multi-Crossfire,
Skulltrail'i gereksiz hale getirip oyunlarda daha yüksek performans
değerlerine ulaşabilir. Hemen satın almadan önce biraz bekleyin ve
çıkacak teknolojilerin neleri mümkün kılacağını inceleyin.
Alternatif
Geleceğe yönelik bir üst seviye sistemi şu anda yarı fiyatına
almanız mümkün. Hakato 506 CM Cosmos, Intel Core 2 Extreme Q9650
(3,0 GHz), 4 GB RAM ve iki GeForce 8800 GTS (512 MB - SLI) ekran
kartını temel alıyor. Buna ek olarak iki adet 500 GB büyüklüğünde
sabit disk ve DVD yazıp Blu-ray diskleri okuyabilen bir kombo
sürücü geliyor. Fiyat: 4200 Dolar (yurtdışı).
Teknik özellikler ve ölçüm değerleri
INTEL SKULLTRAIL TEST-SİSTEMİNİN TEKNİK VERİLERİ VE ÖLÇÜM DEĞERLERİ | |
İşlemci | 2 x Core 2 Extreme QX9775 (3,2 GHz) |
Yongaseti | Intel 5400 |
RAM | 8192 MB DDR2 fully buffered |
Ekran kartı | 2 x Geforce 8800 Ultra (768'er MB) |
Güç kaynağı | 1500 Watt |
Ölçüm Değerleri | |
Enerji tüketimi (Bekleme / Masaüstü / Tam yük) | 6,5 W / 385 W / 660 W |
Cinebench 10, 1 CPU (puan) | 3294 |
Cinebench 10, x CPU (puan) | 19718 |
Cinebench 10, OpenGL (puan) | 3365 |
World in Conflict, 1600 x 1200, very high (fps) | 32 |
Call of Juarez, 1600 x 1200, high (fps) | 33,9 |
Lost Planet, 2560 x 1600, high, Snow (fps) | 26 |
Lost Planet, 2560 x 1600, high, Cave (fps) | 29 |
Unreal Tournament, 2560 x 1600, high (fps) | 60,8 |
Crysis, 1600 x 1200, very high, CPU1 (fps) | 31,6 |
Crysis, 1600 x 1200, very high, CPU2 (fps) | 17,7 |
Crysis, 1600 x 1200, very high, GPU (fps) | 31,8 |