Instagram'da 10 binden az takipçiyle nasıl para kazanılır? Nano influencer nedir?

"Nano" influencerlar genellikle Instagram'da 10.000'den az takipçiye sahip olarak tanımlanıyor. Peki, Instagram ve diğer sosyal medya platformlarının birkaç bin takipçili nano influencerlar nasıl oluyor da bu kadar fazla para kazanabiliyor?

"Nano etkileyiciler" (nano ifluencer) yalnızca birkaç bin takipçi ile bile bir sosyal medya hobisini ücretli bir ek işe ve hatta tam zamanlı bir işe dönüştürebilenlere verilen bir isim. Buna örnek olarak Jalyn Baiden gösterilebilir.

Business Insider Mayıs ayında kendisiyle röportaj yaptığında 4.000 Instagram takipçisi ve 8.000 TikTok takipçisine sahip bir cilt bakımı fenomeni olan Baiden, tam zamanlı bir içerik oluşturucu olarak ciddi miktarlarda para kazanıyor. 

Marka anlaşmaları, Baiden'ın gelir kazanma yollarından birini oluşturuyor.

Örneğin, Insider ile yaptığı görüşme sırasında, üç karelik bir Instagram hikayesi için başlangıç fiyatı 350 dolarken, bir TikTok videosu 1.000 dolardan başlıyordu. Baiden, fiyatlarını her anlaşma için uyarladığını ve bu fiyatları çıktılara, kullanım oranlarına ve münhasırlığa bağlı olarak belirlediğini söylemişti.

İŞİN SIRRI, NİŞ İÇERİK,  AZ TAKİPÇİ AMA DOĞRU KİTLE VE YOĞUN ETKİLEŞİM

Nano etkileyicilerin bunu başarmasının en büyük nedeni, az sayıdaki takipçilerinin çok yoğun bir etkileşim içinde olması. Ayrıca bu takipçiler, doğrudan konuyla ilgili insanlardan oluşuyor. Yani bir reklam amaçlı gönderi, doğrudan ilgilenebilecek kişilere gösterilmiş oluyor. 

NANO INFLUENCERLARIN ETKİSİ ARTIYOR

Etkileyici pazarlama platformu Izea tarafından hazırlanan bir 2022 raporu, Instagram, TikTok, YouTube, Facebook, Pinterest ve Twitter'da çeşitli boyutlarda takipçilere sahip etkileyicilerin ne kadar kazandığını açıkladı. Izea, nano etkileyicilerin 2015'e göre genel olarak 36 kat daha fazla kazanmasıyla dikkat çektiğini söylüyor.

Business Insider'ın analizine göre Nano influencerlar niş içerikleri ve yüksek etkileşimli kitleleri nedeniyle markalar ve etkileyici pazarlama ajansları için giderek daha önemli hale geldi. Ayrıca, genellikle yüz binlerce veya milyonlarca takipçisi olan etkileyicilerden daha düşük fiyatlara çalışıyorlar.

Sporcu pazarlama ve marka geliştirme girişimi FanWord'un CEO'su Christopher Aumueller, Insider ile yaptığı görüşmede “40.000, hatta 10.000 veya 5.000 takipçiye sahip olmanıza gerek yok” diyor.

Nano etkileyicilerin markalarla bağlantı kurmasına yardımcı olma konusunda uzmanlaşmış olan Heartbeat gibi platformlar, şimdiden sektörde yerlerini aldılar.

Instagram'da 10.000 takipçiye ulaşmak, daha fazla markanın radarına girmek, daha büyük bir takipçi kitlesi oluşturmak, belirli para kazanma araçlarına erişimin kilidini açmak gibi hevesli etkileyicilerin aşması gereken önemli bir engel olsa da, bu nano etkileyiciler için geçerli değil. Onlar, daha az takipçi sayılarına rağmen karşılaştırılabilir bir gelir elde edebiliyor.

'YÜZBİNLERCE TAKİPÇİ GEREKİYOR SANIYORDUM'

Insider Mayıs ayında röportaj yaptığında Torontolu Tess Barclay Youtube'ta 30 bin, Instagram'da 5.600, Tiktok'ta 10.300 takipçiye sahipti. Ona göre firmalar artık yüzbinlerce takipçiye ihtiyaç duymuyor. Markalar artık ürün ve hizmetlerinin reklamını yapmalarına yardımcı olması için yalnızca birkaç bin takipçisi olan içerik oluşturucularla da çalışıyor.

Barclay, çalışmak istediği her markaya tek sayfalık bir medya kiti gönderiyor. Barclay ilk başta ücretsiz ürün karşılığında FabFitFun gibi markalarla çalışmış. Ardından, Şubat 2021'de ilk marka anlaşmasını yapmış. CloudTax ile yapılan anlaşma yalnızca 115 dolar değerindeymiş. O zamandan beri önemli markalarla çalışıyor.

Barclay, "Sosyal medyada para kazanmak için her zaman yüzbinlerce takipçiye ihtiyacınız olduğunu düşündüm. Ama bu gerçekten doğru değil. Yarı zamanlı olsa bile bunu bir iş haline getirmenin pek çok yolu var" diyor.

2019'da oluşturduğu medya kitinin bu anlaşmaları gerçekleştirmesine yardımcı olduğunu söylüyor.

2021'in sonunda Barclay, 9'dan 5'e kadar çalıştığı işinden kazandığı kadarını sosyal medyadan da kazanıyordu, bu nedenle tam zamanlı içerik oluşturmak ve etkileyici pazarlama konusunda markalara danışmanlık yapmak için işi bırakmış.

Bir içerik oluşturucu olarak gelir akışları arasında reklam geliri ve marka anlaşmaları yer alıyor.

MEDYA KİTİ HAZIRLARKEN...

Barclay, firmalara gönderdiği medya kitinde takipçilerin demografik bilgileri, hedef kitlesi gibi bilgilere yer veriyor.  Çok sayıda anlaşma yapmasına yardımcı olan medya kiti Mayıs 2022'de şöyleymiş:

Bu yazılarımız da ilginizi çekebilir:

Sonraki Haber

Forum