Instagram, Ürün Etiketleme Özelliğini Genişletmeye Hazırlanıyor
Instagram, ürün etiketleme özelliğini tüm kullanıcılar için devreye almaya hazırlanıyor. Ama şimdilik sadece ABD için...
Instagram etiketleri artık sadece diğer hesaplar için
değil... Uygulama, herhangi bir kullanıcının
gönderilerinde belirli öğeleri etiketleyebilmesi için ürün
etiketleme özelliğini genişletiyor. Şimdiye kadar, ürün etiketleme
yalnızca işletmeler ve içerik oluşturucular tarafından
kullanılabiliyordu, ancak Instagram, "önümüzdeki birkaç ay
içinde" tüm ABD kullanıcılarının ürün etiketlere
erişmesine izin verecek.
Bir ürünü etiketlemek, başka bir hesabı etiketlemekle aynı şekilde çalışıyor: Kullanıcılar, görsellerinin belirli alanlarına dokunarak etiket ekleyebiliyor. Instagram'da mağazası olan işletmeler için ürün etiketleri zaten bir süredir mevcut.
İçerik oluşturucular genellikle sponsorlu içerikte veya ortak
oldukları işletmeleri tanıtan gönderilerde ürün etiketleri
kullanırken, takipçilerinden biri gönderileri aracılığıyla satın
alma yaparsa ürün etiketlerini kullanan kişiler komisyon alamıyor.
Şirket, özelliğin insanların "en sevdikleri küçük işletmeleri
desteklemelerine" yardımcı olmayı amaçladığını
söylüyor.
Yine de Instagram, takipçilerinin uygulamasının başka bir yerinde bir satın alma işlemi yaptığında içerik oluşturucuların komisyon kazanmalarına olanak tanıyan bağlı kuruluş mağazaları ile denemeler yapıyor. Şirket yöneticileri, bir "geliştirici orta sınıf" yetiştirme hedeflerinin bir parçası olarak uygulamanın gelir getirici özelliklerini zaman içinde daha fazla kişiye genişletmek istediklerini söylüyor.