Instagram, IGTV ile Birlikte 2 Önemli Uygulamasını Daha Sonlandırdı!
Instagram'ın IGTV uygulamasını sonlandırdığı haberlerinden hemen sonra, iki uygulamasının daha yolun sonuna geldiği ortaya çıktı. Boomerang ve Hyperlapse uygulamaları artık uygulama mağazalarında yok!
Görünene göre Instagram, sadece IGTV uygulamasına veda etmiyor.
TechCrunch'ın bildirdiğine göre, sosyal medya danışmanı
Matt Navarra ve çeşitli Twitter kullanıcıları
(KenSchillinger ve WFBrother dahil), Instagram'ın ayrı olarak
yayınlanan Boomerang ve
Hyperlapse uygulamalarının da artık Apple ve
Google uygulama mağazalarında olmadığını bildirdi. Boomerang,
doğrudan bir bağlantı aracılığıyla Google Play'de Android için
halen mevcut gözükse de, artık aramalarda sonuç olarak
çıkmıyor.
Ana firma Meta, Engadget'a yaptığı bir açıklamada, Instagram'ın "çabalarını ana uygulamaya daha iyi odaklanmak" için bu uygulamalardan çektiğini doğruladı. Apptopia verileri, Instagram'ın 1 Mart'tan sonra Boomerang ve Hyperlapse'i uygulama mağazalarından çektiğini gösteriyor. Apptopia'da görülene göre Boomerang, çekilmeden önce günde ortalama 26.000 indirme ile nispeten popülerdi.
Uygulamaların kaldırılmasının tam olarak şaşırtıcı olmadığını
söyleyebiliriz. 2014'te Hyperlapse ve 2015'te Boomerang'ın
lansmanları, Instagram'ın uygulamasını nispeten "lite" tutmaya
çalıştığı bir zamanda gelmişti. O dönemde bazı
telefonların düşük performansı göz önüne alındığında, sabit
hızlandırılmış ve döngülü videolar sunuyorlardı. Ancak, 2022'de
Instagram ana uygulaması, Snapchat benzeri Hikayelerden TikTok
tarzı içeriklere kadar çeşitli özellikler kazanarak rakiplerine
karşılık verdiği için için, Boomerang ve Hyperlapse artık sadece
kamera seçenekleri gibi kalmıştı. Daha hızlı akıllı telefonlara
geçilmesi ile, tek özellik sunan bağımsız uygulamalara çok daha az
ihtiyaç duyuluyor.
Uygulamaların kaldırılması, IGTV'nin kaldırılması anlamında da mantıklı gözüküyor. Bu kararı açıklarken Instagram, hem içerik oluşturucular hem de izleyiciler için video deneyimini geliştirmek istediğini söylemişti. Bu son hamle, daha önceki stratejinin yalnızca bir uzantısı olarak görülebilir.