App Store ve Google Play Store'da en çok indirilen uygulamalar belli oldu

App Store ve Google Play Store'da en çok indirilen uygulamalar açıklandı. Genele bakıldığında, uygulama pazarında işlerin iyi gitmediği görülebiliyor.

data.ai tarafından yayınlanan yıllık rapora göre, küresel uygulama ekonomisi geçen yıl ilk kez yavaşladı ve uygulamalara yapılan tüketici harcamaları yüzde 2 düşüşle 167 milyar dolara geriledi. Buna rağmen indirmeler bir önceki yıla göre yüzde 11 artarak, özellikle gelişmekte olan pazarların etkisiyle uygulamaların benimsenmeye devam ettiğinin olumlu bir göstergesi oldu.

Ancak 4’üncü çeyreğin daha derin bir analizi, uygulama ekosistemi için tipik olarak bir nimet olan yılın bir döneminde indirme büyümesinin daha yakın zamanda yavaşladığına işaret ediyor. Yılbaşı sezonunun yeni telefonlar ve tüketicilerin yeni uygulama ve oyunları denemeleri için daha fazla boş zaman getirme eğiliminde olması, bu yeni rakamları daha da şaşırtıcı kılıyor.

Uygulama istihbarat firması Sensor Tower'a göreyse, App Store ve Google Play Store'da mobil uygulamaların benimsenmesi 2022'nin 4’üncü çeyreğinde bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 0,1'lik hafif bir düşüşle 35,5 milyar yeni yüklemeye ulaştı.

Analiz kullanıcı bazında; yani bir uygulamanın aynı kişi tarafından farklı cihazlarda yapılan ek indirmeleri toplamda saymıyor. Ayrıca, yalnızca yeni indirme büyümesini göstermek için uygulamanın yeniden yüklenmesini de saymıyor. Ancak bu rakamlar sadece tahminlerden ibaret.

4’üncü çeyrekteki eğilimler yıldan yıla genel indirme büyümesi ölçümlerini aşağı çekmeye yetmese de, görünüşe göre bu, durgunlaşan bir uygulama ekonomisinin başka bir sinyali - şüphesiz Covid sırasında aşırı büyümenin ardından hala normalleşmekte olan ve uygulama pazarlama harcamalarında da önemli bir rol oynayan genel makroekonomik güçlerden etkilenmeye devam eden bir ekonomi.

Sensor Tower verilerine göre en çok indirilen uygulama ve oyunlar ise şu şekilde:

En çok indirilen uygulamalar
En çok indirilen oyunlar

Ancak burada bir başka argüman daha var ve o da küresel uygulama mağazalarında uygulama satışları ve uygulama içi satın alımlar üzerinden yıllardır alınan yüksek fiyatlı komisyonların nihayet daha geniş uygulama ekosisteminde gerçekleşen inovasyonu etkilemeye başlamış olması. Şirketler uygulama ve oyunlarını mobil kitleye ulaştırmak için gelirlerinin yüzde 30'una varan bir kısmını paylaşmak zorunda kalıyorsa, ekonominin kötüye gitmesi gibi bir fırtınayı atlatmaları daha zor olacaktır.

Ve girişimciler, pazarın diğer alanları daha az kısıtlayıcı olduğunda, özellikle mobil cihazlar için geliştirmeye daha az eğilimli olabilirler. Örneğin kripto ve Web3 etrafındaki gelişmelere bakın - uygulama mağazası yönergeleri ve platformların uygulama içi satın alımlardan kâr etme ihtiyacı nedeniyle mobile tam olarak genişleyemediler. Uygulama inovasyonu üzerinde bu kadar baskı varken, indirmelerin ve harcamaların zarar görmesi şaşırtıcı değil.

Sonraki Haber

Forum