İnceleme: Ori & the Will of the Wisp
İlki gibi yine sanat eseri gibi bir platform oyunu olmuş. Çocuklarınız için birebir!
Uzun zamandır böyle sanat eseri kıvamında platform oyununa
hasret kalmıştık. Çocukların evde kapalı kaldığı bir dönemde onlar
için bu, büyük şans oldu. Üstelik Xbox GamePass sahipleri oyunu
çıktığı günden beri ücretsiz olarak da oynayabiliyor.
Tam bir klasik olan ilk oyun Ori and the Blind Forest; görselliği,
hikaye anlatımı ve oynanışıyla tek kelimeyle muazzam bir deneyimdi
ve bir çok ödülün de sahibi olmuştu.
Tam 5 sene sonra Moon Studios, biraz gecikmeler yaşansa da en
sonunda devam oyunu Will of the Wisps'i piyasaya sürdü. Hikaye,
uçma konusunda pek başarılı olamayan baykuş arkadaşımızın kayboluşu
ile başlıyor. Amacımız ise belli. Eğer muhteşem manzaralara
takılmazsak onu labirent benzeri bir haritayı aşarak bulmaya
çalışıyoruz. Şirin grafiklere bakarak bunun kolay olacağını
sanmayın.
Platform ama lineer yapıda değil
Aynı bir önceki oyunda olduğu gibi maceramıza yine sıfırdan
başlıyoruz. Sonra hızlıca önce kendimizi savunacak bir silah
buluyoruz, ardından çift zıplama, ve sonra da havada ileri atılma
derken yeteneklerimizi artırıp kısa bir sürede her durumda hayatta
kalabilecek karaktere kavuşuyoruz.
Metroidvania türündeki bu oyun, geliştirdiğimiz karakterle
birbirinden farklı engelleri aşma üzerine kurulu ve tüm bu engeller
boyunca bolca da ileri geri gitmemiz gerekiyor. Platform yapısında
olsa da lineer bir yapıya sahip olmadığını da belirteyim. Oyunda
bazı yan görevler de yer alıyor. Oyun sırasında bunlarla
karşılaşsak da ilk etapta çözmek için çok fazla uğraşmamanızı
tavsiye ediyorum. Çünkü bazılarının çözümü, sahip olmadığınız bir
güç ile ilgili olabiliyor. O gücü almak için de bambaşka yerlere
gidiyoruz ve sonra görev yerine gidip bir de görevi yaptıktan sonra
görevi teslim etmek üzere o karakteri bulmakla uğraşıyoruz. Aslında
bu durum bizi bir nevi oyun alanına da alıştırmış oluyor. Sürekli
gezdiğimiz için zıplama, tutunma benzeri mekaniklere daha iyi
alışıyoruz.
Üç aktif, üç pasif yetenek!
Gelelim kahramanımızın sahip olduğu yeteneklere. Gamepad'in
istediğimiz üç farklı tuşuna atayabileceğimiz üç yeteneğe ek
olarak, kahramanımız üç tane de pasif yeteneğe sahip
olabiliyor.
Daha önce de belirttiğim gibi Will of the Wisps'in,bir önceki oyun
kadar zorlayıcı yapıya sahip olduğuna kuşkunuz olmasın.Yani bolca
ölmeye alışın. Bu arada bir yerlerde takılıp ölmeyi alışkanlık
haline getirmeye başladıysanız bir süre ara verip bir kahve içmekte
fayda olabilir. Çünkü oyunda soğukkanlılığınızı yitirince kontrolü
elden kaçırıyorsunuz.
Yükleme ekranları nedense yavaş
Oyun mekanikleri, görsellik ve bölüm tasarımları yine çok
başarılı. Ancak açıkcası oyun içerisindeki geçişlerde yaşanan uzun
bekleme süreleri bana biraz fazla gibi geldi. Grafikler ne kadar
iyi olsa da insan, sonuçta bir platform oyununun daha dinamik
olmasını bekliyor. Sanki eski platform oyunlarında aslında o
dönemki bilgisayarların yavaşlığından kaynaklanan ara yükleme
ekranlarına bir atıfta bulunmak ister gibi yapılmış.
Bir devam oyununu bu kadar uzun süre beklemişken ufak da olsa bu
tür sorunlar hiç olmamalıydı. Ancak bu negatif detayların Ori & the
Will of the Wisps'e gölge düşürmesi pek mümkün değil. İlk oyunu
oynamış olanlara bir şey söylememe zaten gerek yok. İlk defa
denemeyi düşünenler varsa ve özellikle de çocuğunuz varsa bu sanat
eserini kaçırmayın derim.
80
XONE/PC
Yapımcı: PC Moon Studio
Dağıtım: Microsoft
Tür: Platform