Huawei geleceğin Nokia'sı olmaya aday!
Çinli teknoloji devi, düzenlediği etkinlikte yeni Nokia olmaya çok yaklaştığını kanıtladı!
Çinli Huawei firması çiplerden tutun da baz istasyonlarına kadar üretim sahasını genişleterek, 2020 yılında Nokia'nın 2000'li yıllarda yakaladığı başarıyı yakalamak istiyor.
Yüzün üzerinde teknoloji ve bilişim uzmanı bu hafta Huawei tarafından düzenlenen Huawei mobil genişbant konferansına katıldı. Etkinlikler Çinli firmanın pazara bakışı kadar kendisini nerede gördüğünü göstermesi açısından önemliydi. Hong Kong'da düzenlenen etkinliğin 23 konuşmacısının çoğunluğu firmanın Hong Kong Telekom, Telefonica, NTT DoCoMo, Vodafone ve China Mobile gibi müşterilerinden oluşuyordu.
Konuşmacıların 22 erkek ve yalnızca bir kadından oluşması ise ilginç bir tablo oluşturdu. Çoğunluğun firmanın müşterilerinden oluşmasının oldukça akıllıca bir taktik olduğunu söylemek mümkün. Bir satıcıyı müşterisinden daha iyi kim tanıtabilir ki?
Neredeyse tamamen Android için cihazlar üreten firmanın etkinlikte iPad kullanması ise diğer bir ilginç ayrıntı oldu. Etkinlik çoğu katılımcıya Nokia'nın bundan 15 yıl önce yapmaya çalıştıklarını anımsattı. Nokia o zamanlarda gelecek ve teknoloji üzerinde fikirlerini müşterilerine iyi anlamış ve bununla önemli bir satış çizgisi yakalamıştı. Yani Nokia'nın insanların telefonları üzerinde WAP aracılığıyla mortgage başvurusu yapabileceğini anlattığı günler.
Etkinlik Huawei yürütücü başkanı Ken Hu tarafından yönetildi. Ken sunum sırasında büyük bir ekranın önünde dururken ekrana "Connecting People" yazısının gelmesi ise oldukça ilgi çekiciydi.
Nokia bir zamanlar altyapı teknolojileri, cihazlar ve çip üreticisiydi. Bu günlerde ise sadece bir altyapı firması olarak çalışmalarını devam ettiriyor. Firma çip işini Renesas, cihaz üretim haklarını ise Microsoft'a devretmişti. Huawei ise çip sektöründe Hisilicon adıyla çalışırken, Samsung ile aynı çalışma modelini benimsediği biliniyor.
Huawei 2020 yılına kadar 6.7 milyar kişinin internet kullanacağını düşünüyor. Firma telefon almaya gücü olmayan bir milyar kişiyi hedefine alırken, 2025 yılında 100 milyar nesnenin internete bağlanacağını tahmin ediyor. Çinli firmanın gelecekle ilgili sloganı ise "Connecting Things" olacak gibi görünüyor.
Bu arada 2000'li yıllarda ABD'de yapılan bir anket, Amerikalı'ların çoğunluğunun Nokia'nın Asya kökenli bir firma olduğunu düşündüğünü göstermişti. Günümüzün Nokia'sı ise gerçekten Asyalı olacak gibi görünüyor!