HP ve Harvey Nichols'tan işbirliği
HP ile ünlü moda markalarının ürünlerini müşterilerine sunan Harvey Nichols çarpıcı bir işbirliği.
27 Nisan tarihinde İstanbul'da düzenlenen basın toplantısında en ince dizüstü bilgisayarı HP Spectre 13 Türkiye'de ilk kez görücüye çıktı. Bizim de CHIP Online olarak yerinde takip ettiğimiz etkinliği, canlı yayınla sizlere aktardık. Eğer canlı yayını kaçırdıysanız hemen yukarıdan tekrarını izleyebilirsiniz.
HP'nin yeni Spectre 13 dizüstü bilgisayarı bir AAA pil kadar ince ve aynı zamanda sadece 1,1 kg ağırlığında. Haziran ayına kadar ön siparişi toplanacak ürünün satış fiyatı 6499TL (KDV dahil) olarak belirlendi. Spectre ürünleri, Harvey Nichols'ın Kanyon Alışveriş Merkezi'ndeki konsept vitrininde Mayıs ayının sonuna kadar sergilenmeye devam edecek.
HP Türkiye Genel Müdürü Filiz Akdede konuyla ilgili yaptığı açıklamada, "Tasarımcıları bugüne kadarki en ince dizüstü bilgisayar üzerinde sıra dışı bir deneyim yaratmaları için bir araya getiren HP, lüks tasarım ile güçlü dizüstü teknolojisinin yeniden keşfedilmesini amaçlıyor. Böylelikle dizüstü bilgisayar teknolojisi, sanatın gösterişli bir örneğine dönüştürülüyor. Müşterilerimiz Premium seri PC'lerinde yenilikçi tasarım, güç ve güvenilirlikten beslenen deneyimler bekliyorlar. Ödüllü HP Spectre x360'tan elde ettiğimiz deneyimlere dayanarak, Premium PC'ler pazarını yeniden tanımlamayı sürdürürken, Windows 10 cihazlarının tüketicilere vereceklerini de en yüksek seviyeye çıkarıyoruz." dedi.
HP MEMA bölgesi Kategori Müdürü Vishnu Taimni ise "Türkiye'de gerçekleştirilen bu işbirliği dünyaya örnek olacak bir işbirliği. Bilgisayar tarafından her ihtiyaca ve beğeniye uygun kişiselleştirilmiş ve güzel tasarımlı ürünler geliştirmeye devam edeceğiz. Maddelerin evrimi trendlere ilham vermeyi sürdürecek. Artık maddelerin birlikteliği ile ilgi çekici etkiler yaratabiliyoruz. Doğal ve teknolojik maddeler bir araya gelerek mükemmel bir görünümüm ortaya koyuyor. Maddelerin, renklerin ve detayların uyumu ile ortaya çıkan lüks ürünler spor başta olmak üzere birçok moda kategorisinde yer buluyor. Spectre Special Edition gibi ürünlerimiz ile dünyada oluşan bu yeni trende yön vermenin de ötesine geçerek yeni kategoriler yaratıyor, yeni teknolojiler keşfediyoruz." yorumunda bulundu.
Şıklık iş hayatında da önemli
İş dünyası ve iş süreçleri yeni dünyada değişiyor. Son yıllarda teknolojiden beklentiler de aynı şekilde değişim gösteriyor. Redshift tarafından yapılan araştırmaya göre BT yetkililerinin %69'u mobilite konusunda PC tasarımının da oldukça önemli olduğunu belirtirken %77'si iyi tasarıma sahip bilgisayarların çalışan memnuniyetini de artıracağı görüşünde.
Uzmanlar bu değişimin temelinde ise 2020 yılına kadar iş gücünün yaklaşık %50'sini oluşturması beklenen Y kuşağının yön vermeye başladığı yeni toplum düzeni olduğunu belirtiyor. Dizüstü ve tablet kullanımına okul döneminde başlayan bu yeni nesil, söz konusu iş ortamı olsa da tasarım ve fonksiyon arasında bir ödün vermek zorunda kalmak istemiyor. İşlerin teknoloji nedeniyle artık tek bir mekandan yapılması zorunluğu da ortadan kalkınca kullanılan bilgisayarların kullanıcıların yaşam tarzını yansıtması da önem kazanıyor. Bu nedenle daha ince, daha hafif ve uzun ömürlü pile sahip cihazlar çok daha fazla rağbet görüyor.
Ayrıca 4K çözünürlüklü içeriklerin kullanımı da gün geçtikçe artıyor. Bu da fotoğraf ve video düzenlemeleri için daha yüksek çözünürlük sunan ekranlara talebi artırıyor. Aynı zamanda oyun, müzik ve film için de kaliteli ses artık çok daha fazla aranan bir özellik durumuna geldi. İş dünyasındaki bu değişime paralel olarak da HP, daha üstün deneyimler yaşatacak cihazlar geliştiriyor.
HP'nin bu yaklaşımının bir yansıması da geçtiğimiz günlerde New York Times Uluslararası Luxury Konferansı'nda sergilendi. Dünyaca ünlü tasarımcılar Tord Boontje ve Jess Hannah imzasını taşıyan, 18 karat altın ve elmaslarla bezenmiş sınırlı sayıda üretilen lüks iki HP dizüstü bilgisayar HP tarafından etkinlikte tanıtıldı. Her bir tasarımcı tarafından geliştirilen sınırlı sayıdaki bilgisayar, Mayıs ayında yapılacak olan Cannes Film Festivali'nde açık artırmaya çıkarılacak ve elde edilecek gelir Nelson Mandela Vakfı'na bağışlanacak.