Heyecanla Beklenen İndirim Dönemi Alışveriş Alışkanlıkları Araştırması
Tüm dünyada tüketicilerin belki de en heyecanla beklediği dönemlerden bir tanesi olan, en büyük indirimlerin yapıldığı Efsane Cuma ve Siber Pazartesi dönemine sayılı günler kaldı.
Tüm dünyada tüketicilerin belki de en heyecanla beklediği dönemlerden bir tanesi olan, en büyük indirimlerin yapıldığı Efsane Cuma ve Siber Pazartesi dönemine sayılı günler kaldı. Bu yıl 25 Kasım Cuma ve 28 Kasım Pazartesi günlerine denk gelen büyük indirim dönemi için markalar hedef kitlelerinin dikkatini çekmek adına şimdiden hazırlıklara başladı. Yalnızca 2 gün sürmeyen bu indirim dönemini markalar koskoca bir haftaya hatta bazen iki haftaya yayıyor. Bu dönemde tüketiciler için kaçırılmayacak indirim fırsatları yaratan markalar, kampanyalarını hedef kitlelerine ulaştırmanın en etkili yollarını aramaya devam ediyor.
Online alışverişin hayatımızın vazgeçilmez bir parçası haline gelmesi ve mobil kullanımların hiç olmadığı kadar yüksek olması ile Digital Turbine, Türkiye’deki tüketicilerin bu indirim dönemindeki mobil kullanım alışkanlıklarını analiz etmek istedi. Bağımsız araştırma şirketi GWI ile birlikte gerçekleştirdiği Efsane Cuma & Siber Pazartesi Araştırması markalara hedef kitlelerini mobil cihazları üzerinden nasıl yakalayabileceği konusunda önemli ipuçları verirken, çıkan sonuçlar ise mobilin muhteşem gücünü bir kez daha gözler önüne serdi.
Araştırmaya katılan tüketicilerin %88’i kesinlikle veya muhtemelen Efsane Cuma günü alışveriş yapacaklarını belirtirken, %86’sı Siber Pazartesi günü alışveriş yapacaklarını söylüyor. Tüketicilerin %91'i internetten alışveriş yaparken sadece akıllı telefonlarını tercih ettiklerini, %80'i ise online alışveriş yapmak için en az haftada bir gün akıllı telefonlarını kullandıklarını belirtmesi mobil cihazların hayatımızdaki vazgeçilmezliğini bir kez daha kanıtlıyor.
Mobil cihazlarından alışveriş yapan tüketicilerin beklentileri her konuda olduğu gibi farklılık gösteriyor. Türkiye’deki kullanıcıların %51’i alışveriş yaparken basit, kullanımı kolay uygulamaları/web sayfalarını tercih ederken, %37’si ise ödeme sürecinin kolay olmasını tercih ediyor. Mobil uygulamaların kullanım kolaylığının tüketicilerin en büyük tercihlerinden biri olduğu da inkar edilemez. Tüketicilerin %64'ünün online alışverişlerinde mobil uygulamaları tercih etmesi de bu durumu kanıtlar nitelikte.
Tüketicilerin %59’u mağazalarda alışveriş yaparken ürün incelemelerine bakmak, %45’i rakiplerin fiyatlarını araştırmak, %41’i ürünlerle alakalı daha detaylı bilgi edinmek, %39’u ise uygulama üzerinden ödeme yapmak için akıllı telefonlarını kullandıklarını belirtiyor.
Online alışverişin kolaylığını ise kimse inkar edemez. Ankete katılan tüketicilerin mağazalar yerine online alışverişi tercih etmesinin en büyük nedeni %68 ile internette mağazaya oranla daha uygun fiyatta ürün bulunması.
Akıllı telefonlarımızın her an ve en kolay ulaşılabilir cihazlar olması ise onları diğer cihazlardan bir adım öne çıkarıyor. İnternetten alışveriş yaparken masaüstü yerine mobil cihazların tercih edilmesinin en büyük nedeni %79 ile mobil cihazların kullanım kolaylığı. %76 ile güvenli olması, %72 ile hızlı olması, ve %52 ile kişiselleştirilmiş bir deneyim sağlaması ise mobil cihazların masaüstü cihazlara kıyasla neden daha çok tercih edildiğini bir kez daha kanıtlıyor.
Mobil oyunlar artık eğlence alışkanlığımız için en büyük vazgeçilmezlerinden biri. Tüketicilerin %100’ü oyun oynamak için akıllı telefonlarını tercih ederken, %53’ü Efsane Cuma/Siber Pazartesi haftasında günde birden fazla mobil oyun oynadıklarını belirtiyor. Mobil oyunlarda ve uygulamalarda tüketicilerin karşılarına çıkan reklamlar, satın alma davranışlarını çok büyük oranda etkiliyor. Tüketicilerin %46’sı Efsane Cuma/Siber Pazartesi fırsatlarını mobil uygulamalardaki çevrimiçi reklamlar aracılığıyla keşfettiklerini söylerken, %59’u bu dönemki fırsatları önceden araştırdığını söylüyor. Tüketicilerin %66’sı Efsane Cuma/Siber Pazartesi döneminde mobil cihazlarında gördükleri reklamlardan sonra alışveriş yaptıklarını belirtiyor. Kullanıcıların %46’sı video formatında reklamları tercih ettiğini belirtirken, %51’i reklamın sesli olmasını tercih ediyor.
Bu dönemde mobil cihazlarında tüketicilere ulaşmak isteyen markaların tüketicilerin beklentilerini de karşılaması çok önemli. Katılımcıların %67’si mobil cihazlarındaki çevrimiçi reklamlardan kendileri ile ilgili teklif içermesini beklerken, %54’ü reklamların kendilerine bir kupon/indirim sağlamasını, %46’sı satış ve kampanya detayları hakkında bilgi vermesini ve %43’ü reklamın ilgi çekici görseller içermesinin çok önemli olduğunu düşünüyor.