Herkesi etkileyen elektrikli cabrio: Yeni Maserati Grancabrio Folgore tanıtıldı
İtalya'nın ünlü otomobil üreticisi Maserati, zaten etkileyici olan Granturismo Folgore modelinin daha da etkileyici bir versiyonunu, üstü açık Grancabrio Folgore'yi tanıttı.
İtalyan lüks spor otomobil üreticisi Maserati, son Granturismo Folgore modelinin üstü açık versiyonunu olan Grancabrio'yu duyurarak elektrikli araç atılımını sürdürüyor. İtalyancada şimşek anlamına gelen Folgore markası, Maserati'nin daha önce tanıttığı GT modelini ve İtalyan markasının alametifarikası olan zengin iç mekana ve 4.1 saniyelik 0-100 km hızlanma süresine sahip orta büyüklükte bir SUV olan Grecale Folgore'yi de içeriyor.
Üstü açılabilen Grancabrio, geçen yılın sonlarında tanıtılan 190.000 £ (215.000 $ / 350.000 AUS$) Granturismo Folgore ile temel özellikleri paylaşıyor. Araç, ön aksı tahrik eden 300kW (yaklaşık 402bhp) motora ve arkada 751bhp ve 996lb-ft devasa tork üretmek için bir araya gelen benzer şekilde güçlü iki üniteye sahip.
Her bir motora sağlanan güç, 83kWh bataryanın uzun ömürlülüğünü korumak için bir deşarj sınırına sahip. Ancak İtalyan marka, teknoloji ilerledikçe sistemin gelecekte daha da gelişeceğini vurguluyor. Bununla birlikte, elektrikli Grancabrio 0-100km/h hıza sadece 2.8 saniyede çıkıyor. Bu, çok büyük bir güç.
Aracın batarya paketleri, zeminin ortası boyunca uzanan ve daha
sonra en arka koltukların altına yayılan bir 'T-bone' düzeninde
düzgün bir şekilde yerleştirilmiş. Araçta 800V'luk bir elektrik
mimarisi kullanıyor, bu da hareket halindeyken hızlı şarj için
pillerin 270kW'a kadar hızlarda şarj olabileceği anlamına
geliyor.
Maserati'ye göre, şık elektrikli soft-top, en hızlı prizlerden
yaklaşık 18 dakika içinde pillerin yüzde 20 ila 80'ini şarj
edilebiliyor - bu da her beş dakikalık şarj süresi için yaklaşık
100 km yol yapabilmek demek. Çoğu benzinli araç, 100 km yol
gidebilmek için daha fazla bekliyor.
Ancak spor otomobil sahipleri, araçlarının motor seslerini de seviyor, dolayısıyla sessiz elektrikli motorların hiçbir heyecanı kalmıyor. Maseratti mühendisleri V6 motorunun ünlü gürültüsünü taklit etmek için elektrikli motordan gelen sesi Folgore'un invertörleri tarafından oluşturulan daha yüksek frekanslarla zenginleştirmişler. Bu ses daha sonra dahili Sonus Faber ses sisteminden ve harici hoparlörlerden dışarıya veriliyor. Böylece yayalar ve diğer araçlar, bu aracı fark ederken, sürücü de aracın gürültüsüyle mutlu oluyor.
İç mekan klasik deri kaplamalarla sunulacak, ancak aynı zamanda koltuk kılıflarında somut desenler oluşturmak için yenilikçi dijital lazer aşındırma teknikleri kullanan geri dönüştürülmüş naylon gibi modern kumaşlar da bulunacak.