Her 4 şirketten sadece biri dönüşüme hazır

Şirketlerin dijital dönüşümü ile yüzde 30 maliyet avantajı sağlamak mümkün.

Cisco Türkiye, yeni internet çağında değişimi getirecek teknolojiler ve bu teknolojilerin uygulamalarını paylaşmak için 6 iş ortağı ve 350'den fazla katılımcı ile 'Değişime Hazır mısınız' temalı toplantıda dün bir araya geldi. Dijitalleşmenin temel unsurlarının yanı sıra, iş yerlerini bu değişime hazırlayacak teknolojilerin ve dijitalleşmeyi başarmış şirketlerin başarı hikayelerinin paylaşıldığı etkinlikte konuşan Cisco Türkiye Genel Müdür Yardımcısı Işıl Hasdemir, "Şu anda sadece 4 şirketten 1'i dijital dönüşüme hazır...  Şirketlerin yüzde 45'i yönetim kurulu seviyesinde dijitalleşmeyi önemsemiyor. Oysaki çalışanların verimliliği sayesinde yüzde 30 maliyet avantajı sağlamak mümkün" diye konuştu. Cisco Türkiye Genel Müdürü Cenk Kıvılcım ise bu dönüşüm sürecinde son kullanıcının ne istediğinin çok iyi analiz edilerek hareket edilmesi gerektiğini söyledi.

Cisco'nun Elite Partner'ları Proline, Netaş, Biltam, KoçSistem, Sekom ve Turkom ile birlikte gerçekleştirilen etkinliğin açılış konuşmasında Cenk Kıvılcım, Cisco dahil tüm şirketlerin iş modellerini gözden geçirdiğini, daha fazla verim ve katma değer elde etmeyi tartıştıklarını dile getirdi. Kıvılcım "Bu değişimin odak noktasında ise birey ve şirketler var. Teknoloji sadece bunu gerçekleştirmek için bir araç... Son kullanıcının ne istediğini anlamalı, analiz etmeli ve elimizdeki veri ile nasıl bir katma değer yaratabileceğimizi tartışmalıyız. Bu dijital dalgayı yakalamak için doğru paydaşlarla etkin bir ekosistem kurmamız gerekiyor" dedi. 

Cihazlar ofisi dijital yapmaz

 isco Türkiye Genel Müdür Yardımcısı Işıl Hasdemir ise dünyadaki nesnelerin yüzde 99'unun internete bağlı olmadığını, 2020 yılında 50  milyar nesnenin internete bağlı hale geleceğini kaydetti. Hasdemir, "2020'de işletmelerin yüzde 75'i tamamen dijitalleşmiş olacak ancak bunların sadece yüzde 30'u başarılı olacak.  Çünkü en yeni cihazları alıp ofise koyduğunda o ofis dijital olmuyor, akıllı ulaşım da otobüse internet bağlamak değildir. Gerçek anlamda dijitalleşmek yeni teknolojiyi süreçlerle entegre ederek yeni deneyim, ürün ve hizmet sunabilmek anlamına geliyor" dedi.

Dijital dönüşüme şu anda her 4 şirketten sadece 1'inin hazır olduğunu aktaran Hasdemir, "Dijitalleşme için ayrılacak bütçe şirketlerin yüzde 45'inde yeni bir masraf kalemi olarak görülüyor. Şirketlerin yüzde 44'ü güvenlik ve risklerden haberdar değil. Aslında şirketler dijital dönüşüm ile sadece çalışanlarının verimliliği sayesinde yüzde 30 maliyet avantajı sağlayabilirler" diye konuştu.

Hasdemir, konuşmasında dijital işyeri  için 5 temel unsuru şöyle sıraladı:

1 -Çalışanları sürekli bağlı tutun.

2- Çalışanlara doğru iş araçları verin.

3-Ses, video ve içerik paylaşımına yatırım yapın.

4- Doğru altyapıyı seçin.

5- Dijital alanınızı güvence altına alın.

Toplantıda ayrıca dijital deneyimleri süreçleri ile birleştirmeyi başararak ürün ve hizmetlerini geliştirmiş markalar deneyimlerini paylaştılar. Cisco'nun iş ortaklarının da sunum ve demoları ile yer aldığı etkinlikte Cisco Türkiye Nesnelerin İnterneti, Güvenlik, Kurumsal Ağlar, Meraki, Veri Merkezi ve İş Birliği çözümlerini de tanıttı.

Sonraki Haber

Forum