Haberleri Gazeteler Değil Sosyal Medya Veriyor
Bir araştırmanın ortaya çıkardığı sonuçlar, sosyal medyanın diğer haber kaynaklarını nasıl yerle bir ettiğini gözler önüne seriyor!
Pew Araştırma Merkezi , ABD'deki yetişkinlerin haber kaynaklarını takip etmeye başladığından beri ilk kez ortaya çıkan bir durumu raporladı.
Sosyal medya, ABD'de basılı gazeteleri haber etkileşimi açısından ilk kez geride bıraktı. Pew Araştırma Merkezi tarafından yapılan araştırmada ABD'de bulunan yetişkinlerin %20'si haberleri sadece sosyal medya üzerinden takip ettiğini belirtirken, haberleri sadece basılı gazetelerden alanların oranı ise %16'da kaldı. Ancak iki mecra da hâlâ radyo, internet haberciliği ve televizyonlardaki haber bültenleri kadar popüler bir haber kaynağı değil.
Televizyon hâlâ Amerikalı yetişkinler için en çok kullanılan haber kaynağı olmayı sürdürse de bu durum değişiyor. Anketlerde televizyonu ana haber kaynağı olarak kullanan kesim %57'lik bir oranda bulunurken sosyal medya ve haber siteleri %43'lük oranla tüm yetişkinler arasında en popüler haber kaynağı konumuna hızla yaklaşıyor.
Bunun yanı sıra yaş grupları da haber kaynağı kullanımına göre ciddi farklılıklar içeriyor. Örneğin televizyon 50 yaş ve üstü için esas haber kaynağı olmayı sürdürürken 18-29 yaş arasındaki yetişkinlerin sadece %16'sı ve 30-49 yaş arası grubun ise %36'sı haber almak için televizyonu tercih ediyor. En genç yaş grubunda (18-29) bulunan yetişkinler için en popüler haber kaynağı sosyal medya iken 30-49 yaş arasındaki yetişkinler için haber siteleri en popüler haber kaynağı olma özelliğini taşıyor.
Bu yılın başlarında Pew Araştırma Merkezi, anketine katılan üniversite öğrencilerinin %89'unun aldıkları haberlerin en azından birkaçına sosyal medya üzerinden ulaştıklarını ortaya çıkaran bir rapor yayınlamıştı. Facebook -ve tuhaf olarak- Snapchat, söz konusu yaş grubu için en popüler iki ana haber kaynağı duruumunda.