Grafik-yoğun uygulamalar sanallaşıyor!
Nvidia'nın önemli kolaylıklar sağlayacak olan yeni sanal GPU platformu ortaya çıktı!
NVIDIA GPU'lar oyunculara on yıllardır iyi deneyimler sunmakta. Profesyonel tasarımcılar, grafik kartlarını içecek şişelerinden süpersonik uçaklara kadar her şeyin tasarımında kullanıyor. Şimdi, NVIDIA GRID vGPU sayesinde işletmeler çalışanlarına ilk kez masaüstünde modern grafik uygulamalarının tüm avantajlarını sunabilecek.
Bu teknoloji, kullanıcıların kendilerine ayrılan GPU ile
masaüstünde elde ettikleri yüzde 100 grafik API (OpenGL, DirectX)
uyumluluğunu sağlayan ve paylaşılanbir sanal GPU sunuyor.
Konuyla ilgili olarak Citrix Doğu Avrupa, Rusya, CIS ve Türkiye
Bölgesi Başkanı Günther Brand "NVIDIA GRID
vGPU sayesinde grafik içeriği yüksek olan yazılımlar bile
XenDesktop 7 ile sanallaştırılabilir. Artık firmalar değerli fikri
mülkiyet ve hassas ürün bilgilerini merkezden güvenli bir şekilde
yönetirken, aynı zamanda sanal makina kullanıcılarına mühendislik,
tasarım ve video uygulamalarından bekledikleri performansı
verebilecekler." açıklamasında bulundu.
vGPU ile kullanıcılar sanal olarak bağlanıp Windows Aero, Microsoft Office 2013, HTML5, Adobe Photoshop ve Autodesk AutoCAD gibi kullanmaya alışık oldukları tüm zengin görsel arayüzler ve uygulamalar ile çalışabilir. Ve bunu grafik performansından ödün vermeden uygun maliyetli, yüksek yoğunlukta bir altyapıda gerçekleştirebilirler.
Sanal grafikler harikası için üç adım
NVIDIA GRID vGPU'yu denemek için önce yirmiden fazla sayıdaki
sertifikalandırılmış OEM platformlarının birinde
NVIDIA GRID K1 veya K2 grafik
kartınız olmalıdır.
Daha sonra, en yeni Citrix open tech preview yazılımını yükleyin.
Herkes tarafından erişilebilir.
Son olarak NVIDIA vGPU Manager Programını ve Sürücülerini
yüklemelisiniz.
Kurulum tamamlandıktan sonra, NVIDIA vGPU Manager tarafından her
bir sanal makineye sabit bir miktarda grafik bellek ayrılacaktır.
Tüm grafik komutları, sanal makinede yerel olarak çalışan NVIDIA
grafik sürücüsünden, grafik işlemcinin grafik renderlemeyi GPU'yu
paylaşan tüm kullanıcılar için zamanladığı sanal bir I/O kanalı
yoluyla GPU'ya değişmeden doğrudan geçirilir.