Google’la akıllı arama
Google ile aramalarınız sonucunda genellikle karmaşık sonuçlar ile karşılaşırsınız. Bunun yerine, sonuç listesini sınırlamak ve sadece belirli kıstaslara göre arama yapmak çalışmanızı daha da kolaylaştıracaktır.
Google, özel arama görevlerini yerine getirebileceğiniz veya arama işlemini belirli web sayfası alanları ile sınırlayabileceğiniz özel anahtar terimlere sahip. Söz konusu arama parametrelerini ve işlevlerini aşağıdaki tabloda bulabilirsiniz. Bunları kullanırken parametrenin arkasına iki nokta üst üste eklemeyi ve ardından bir boşluk bırakmayı unutmamalısınız. Örneğin, bir firmanın ana sayfasını aramak istediğinizde, Google, firmanın ismini herhangi bir yerde içeren yüzlerce siteden oluşan bir sonuç listesi ile karşınıza çıkabilir.
Ancak aradığınız ana sayfa büyük bir ihtimalle firma ismini başlık çubuğunda veya doğrudan internet adresinde bulundurur. Arama sınırlarını daraltarak sonuç listesini de kısaltabilirsiniz. Örneğin, sadece “Chip” kelimesini aratırsanız, Google milyonlarca sonuç görüntüler. Ancak arama ifadesini “intitle: chip” olarak değiştirirseniz bu sayı 686.000’e düşecektir. İfadeleri aynı anda aramak içim için de “allintitle” veya “allinurl” gibi parametreleri kullanabilirsiniz. Örneğin, “chip download” ifadesini arattığınız zaman yaklaşık 10 milyon sonuç ile karşılaşabilirsiniz ancak söz konusu parametreleri kullanarak arama sonuç sayısı 50.000 adetle sınırlanacaktır. Ayrıca “related” parametresi yardımıyla benzer web sayfalarının aranması da oldukça ilginç bir işlev.
Bunun sonucunda Google, benzer içeriklere sahip web sayfalarını da görüntülüyor. Örneğin, “related: www.weather.com” ifadesini aratacak olursanız, hava durumu sayfasına benzer sitelere ulaşabilirsiniz. Bu sayede benzer konulardaki web sayfalarına rahatlıkla ulaşabilirsiniz.