Google'ın Epostayı Değiştirme Sevdası Sürüyor!
Epostanın şu anki halinden bir türlü hoşnut olamayan Google, kapatacağı Inbox'tan sonra yeni bir şey daha deniyor: AMP!
Google, epostalar için AMP işlevini duyurdu. Web sayfalarının telefonda hızlı açılmasını sağlayan AMP'yi bilenlerin kafası karışmış olabilir. Özetle AMP for Email, web sayfası gibi çalışan, etkileşimli epostalar oluşturmaya izin verecek.
Yeni işlev, yalnızca Gmail'e gelmekle kalmayacak, "Yahoo Mail ve Mail.ru gibi diğer büyük eposta sağlayıcılarına da gelecek". AMP (hızlandırılmış mobil sayfalar), Google'ın blog gönderisine göre "geliştiricilerin daha hızlı yüklenen mobil içerik oluşturmasına olanak tanıyan bir framework". Firma, yeni AMP for Email işleviyle epostaların "AMP olarak biçimlendirilip gönderilmesini" mümkün hale getirecek.
Epostaları yıllardır biçimlendirebiliyoruz, peki o zaman AMP tam olarak ne yapacak? AMP ile birlikte epostalara örneğin bir soru yerleştirebilecek, bir mağazanın ürünleri arasında dolaşabilecek veya bir yoruma cevap verebileceksiniz. Tüm bunları eposta istemcisini terk etmeden yapabileceğiniz belirtiliyor.
Dinamik, etkileşimli epostalar, ürünlerini pazarlamak isteyen firmalar için bir altın madenine dönüşebilir. Hizmete kaydolan firmalar arasında Pinterest, Booking.com ve OYO Rooms bulunuyor. Elbette işlev sadece pazarlama için kullanılmayacak, örneğin bir etkinlik davetine hızla cevap verebilecek ve hatta eposta içinden mesajlaşabileceksiniz.
Kulağa hoş gibi gelse de, kullanıcıların yeni işleve nasıl tepki vereceği bilinmiyor. Eposta basitliğiyle sevilen bir hizmet ve ona eklenecek yeni bir katman, işleri daha karışık hale getirebilir.